דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פנים בפנים עם הבורא

פנים בפנים עם הבורא

laitman_2010-03-15_9987_us-70.jpg

בעל הסולם, מאמר "אחור וקדם צרתני": "אחור וקדם צרתני, פירושו בגילוי והסתר פנים של השי"ת, כי באמת "מלכותו בכל משלה" והכל ישוב לשורשו, כי "לית אתר פנוי מיניה", אלא ההבדל הוא, ב"הווה" ו"יהיה", כי הזוכה לחבר ב' העולמות, הוא מגלה ב"הווה" מלבושו ב"ה, שכל הנעשה הוא לבוש לגילוי השכינה".

כל המתרחש, מההתחלה ועד הסוף, מגיע ממך ורק כדי לפקוח לי את העיניים ולהחזיר אותי אל שורשי. ואין מקום שחופשי מהשליטה שלך, כדי שאני אוכל לומר שפעלתי בעצמי או שמישהו אחר הופיע בעדי או נגדי.

הכול מלא באור אין סוף, בבורא, וזה אומר שאין שום פעולה, מחשבה או מעשה שלא היה נמצא תחת שליטתו המלאה. וכל זה רק כדי להביא אותנו להשׂגתו, כדי שאנחנו נתקרב אליו, נכיר, נדבק אליו וניכנס תחת שליטתו.

כדי שאנחנו נהפוך להיות כמוהו ונלך יחד איתו, עלינו להסכים עם כל פעולותיו ולחזור על כל תנועותיו. עד לכזו דרגה, שאני כבר מראש מתחיל להבחין מה הוא מתכונן לעשות, ורוצה לעשות זאת לפניו. יוצא, שאני בעצמי רוצה שכך יהיה, והוא מבצע זאת אחריי! עד לכזו הבנה והרגשה דקה מגיע האדם בכל המערכת הזאת המתגלה לו, כך שהוא לגמרי מידבק בבורא. הוא כבר מראש מרגיש את מה שהבורא רוצה, וכמו ילד קטן שמושך את המבוגר ביד, כך גם אני מקדם את הבריאה לשלמות.

ולכן מובן, שבמקרה כזה אנחנו מבטלים את הזמן. כבר אין יותר לא עבר ולא הווה ולא עתיד, ואנחנו עולים למצב שהכול מתרחש בו זמנית. העתיד מגיע במקום ההווה.

"וזה בחינת "הווה", דהיינו, גם עתה יוצא בלבוש מלכות ומראה בעליל לעין כל, ש"אין הרוכב טפל לסוס" ח"ו, אלא אף שלמראית עין נראה שהסוס מוביל את רוכבו, אבל האמת היא, שאין הסוס מתעורר כלל בשום תנועה, זולת להרגש מתג ורסן של רוכבו, זה נקרא בניין קומת השכינה וכו'. וזה נקרא בחינת "פנים בפנים"".

מתוך שיעור מס' 7 בכנס "קבלה לעם" העולמי, 11.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest