פיתרון קשה וקל

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 3

אני בדרך כלל מקדים להגיע להרצאות הרבה לפני הזמן. בשבילי זה כמו טיסה במטוס. שעתיים לפני ההמראה הטייסים נמצאים בתא הטייס, נכנסים לאווירה, עורכים בדיקות בודקים את התוכניות ומשוחחים במקומות העבודה שלהם, כדי לוודא מראש שהתקשורת ביניהם תהיה בטוחה. וגם לנו חשוב להגיע בעוד מועד ולחשוב על נושא ההרצאה.

הנושא של היום, "סביבה רוחנית". הוא לא סתם חשוב, אלא החשוב ביותר. אנחנו חיים בתקופת מעבר מיוחדת, שבה האנושות, לאחר כל ההיסטוריה המקדימה, מוצאת את עצמה במצב איכותי חדש. כל העולם מתחיל היום את העלייה למדרגה הרוחנית. איך נעשה זאת?

אם ננוע תחת העולם של כוחות הטבע, הייסורים יהיו בלתי נסבלים. הרי הטבע ייאלץ לשנות את צורתנו בשיטות מאוד אכזריות. "הבורא" הוא הכוח הכולל של הטבע, אין לו את הרחמים שחשים בני האדם, אין לו יחס מיוחד לאדם זה או אחר, אין שום פרוטקציה. זהו חוק, ולא משנה באיזו ספֵרה הוא נמצא. ניתן לראות זאת בפיזיקה, בכימיה, בביולוגיה, בזואולוגיה, בגיאולוגיה, באסטרונומיה ועוד.

אין בכוחנו להבין את כל הטבע, ולכן אנחנו מחלקים אותו להמון סגמנטים נפרדים. איננו יכולים לחקור וללמוד את הטבע באופן גלובלי, מאחר והשכל שלנו עדיין אינו גלובלי. יום אחד אנחנו נראה שהכול מושלם ומחובר. בינתיים, לפי מידת היכולת שלנו, אנחנו מפוררים את הטבע לחלקים, כדי לחקור ולהבין אותו.

בכל זאת, בתחומים שונים של המחקר שלנו, אנחנו נתקלים בחוקים מוחלטים. אי אפשר לצַפות מהטבע או מהבורא לוויתורים כלשהם, בניגוד להורים ולחברה בכללה, הוא לא ישנה את היחס שלו, לא ייתן לנו השהייה, ולא ייטיב את התנאים שנקבעו. הרי הכול בנוי על הערך ההפוך בין אורות וכלים.

לכן אנחנו חייבים ללמוד את החוקים האלה, ולהשתדל למצוא את השיטה שמראה כיצד לבצע אותם. למעשה, לא ניתן לקיים אותם, וחכמת הקבלה אינה מסתירה זאת. היא אומרת שהחוק הראשון בטבע הוא דווקא הערך ההפוך בין אורות וכלים. במילים אחרות, אנחנו מנוגדים לחלוטין לאור ברצונות, במחשבות, בתכונות שלנו, ובכל מה שעדיין איננו מסוגלים לתאר לעצמנו.

זה מערער באופן רציני את הכוחות שלנו. הרי איננו יודעים איך להיות. וכאן מגיעה חכמת הקבלה. היא אומרת שהפיתרון קיים. הוא מאוד קשה, ויחד עם זה מאוד קל. בדיוק כך, דבר והיפוכו.

האדם יכול לשנות את עצמו לגמרי בעזרת הסביבה. קשה מאוד להגיע לזה, לגעת בזה, אם איננו בורחים, אלא מתאספים יחד ולוחצים על נקודה אחת, אז אנחנו מגלים את החוק הנפלא, חוק החיבור.

מסתבר שכל אחד יכול לרכוש את הכוח של כולם, ולהפוך להיות כמו כולם. ואז, יחד עם הכוח הכללי הזה, הוא שוב פונה לכולם, ומתחבר עם כל אחד. ובכל אחד קיים אותו הכוח הכללי, כך שהאדם רוכש את הכוח הכפול של כולם, ושוב פונה לכולם עם הכוח המוכפל הזה, ורוכש כוח בחזקת 4, ושוב רוכש כוח בחזקת 16, וחוזר חלילה.

במילים אחרות, לכל אחד יש הזדמנות לרכוש לא סתם את סכום הכוחות של כולם, אלא עוצמה אינסופית. איננו מוגבלים בכוח של 7 מיליארד בני האדם שעל פני כדור הארץ, או ב-2 מיליון החברים שלנו. בזכות ההתכללות ההדדית והמערכתית בינינו בכל מיני צורות, אנחנו מגיעים לצורה הכללית של העיגול, לשלמות. ובמקביל לכך, לכל אחד יש רצון, מחשבה, ותכונת האור.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס ניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להתעלות מעל לבעיה, כדי לפתור אותה
מה לבקש מהבורא?
חכמת הקבלה – מדע על חוק הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest