דף הבית / כלכלה / כסף / פיתרון בשינוי טבע האדם

פיתרון בשינוי טבע האדם

laitman_2009-05-28_0076_70.jpg

דעתו של מקסים לגוינקו, עיתונאי ופרשן: "אחד המאפיינים החשובים ביותר של המשבר הנוכחי הוא שאינו מאפשר לערוך שום תחזיות לעומקו ותאריך סיומו של המשבר. אך ברור שהפעם יש השפעה על היסודות העמוקים ביותר של המודל הכלכלי שפעל ללא בעיות במשך עשרות שנים עד כה.

במקרה כזה, התהליכים שהופעלו עד היום ייעצרו רק לאחר ההרס הסופי ביותר של הכול. וזה אומר, שכל נקיטת אמצעים שנעשית היום להצלת המצב, כמו תמיכה של הבנקים על ידי נזילוּת או וויתור על חובות על ידי הממשלה, רק דוחה את הסוף הבלתי נמנע.

הרס האלמנט המקשר של המערכת הפיננסית העולמית, כלומר ארה"ב, הופך בתורו להיות באופן בלתי נמנע, לנפילה של כל המרכיבים שלה. זה נאיבי לחשוב שמנפילתה של הכלכלה האמריקאית לשפל עמוק, קריסה של הדולר והרס הקשרים הפיננסיים, מישהו אחר ירוויח. אירופה, סין או רוסיה. למרות ההבדלים הכלכליים והפוליטיים, הם כולם נמצאים בסירה אחת שנקראת "העולם הגלובלי", והם יכולים להיזרק מציר ההתפתחות לעשרות שנים אחורה.

אך עוד מעט יכירו בחוסר התועלת שבניסיונות השחזור של המערכות הקודמות, לאט לאט יגיעו לנחיצות שבחיפושׂ תוכניות חדשות של יחסים הדדיים כלכליים, וזה ייהפך לרגע השבירה של המשבר".

תגובתי: הבעיה היא שפתרון של המשבר נמצא בתחום היחסים ההדדיים האנושיים, בתיקון הטבע של האדם עצמו, ולא בחיפושׂ תוכניות חדשות של יחסים הדדיים פיננסיים. ללא תיקון הטבע שלנו, כל היחסים יהיו אגואיסטיים, כלומר, גם כן יהיו שייכים למשבר. לכן, המנתחים עצמם לא ימצאו פיתרון ואם הם לא ישמעו למקובלים, הם יביאו את העולם למלחמה.

ידיעות קודמות בנושא:
הכלכלה היא העתק של היחסים בינינו
המומחה מיואש…
כלכלה דרמטית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest