דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פירות הציוויליזציה הרוחנית

פירות הציוויליזציה הרוחנית

שאלה: אני תלמיד חדש מאוד. האם אינני צריך ללמוד מעט יותר לפני שאתחיל לנסוע לכנסים?

תשובתי: לא, לא צריך לחכות. הרי תינוק שנולד בעולם שלנו, במאה ה-21, אינו צריך להתחיל את הכול מאפס, מהמצב ההתחלתי שהיה קיים לפני אלפי שנים. הוא מקבל את כל מה שיש בעולם שלנו. זה כביכול בכלל לא מגיע לו. האם הוא עבד בשביל זה? אך הוא נולד בזמננו, ולכן הוא שייך אליו!

וכך גם האדם שרק עכשיו מגיע ללמוד. הוא מגיע עכשיו ולא לפני עשרים שנה, כשאנחנו התחלנו את הדרך הזאת, ומקבל את כל הפירות של מה שכבר ארגנו ועשינו. גם מהבחינה הגשמית. הרי לא מייד הגענו לכנסים כל כך מאורגנים וכל כך עמוקים, על כל הכלול בכך.

וגם במובן הרוחני, האדם מקבל את כל היכולת שהצטברה, את הבסיס הכללי שהקמנו, ואנחנו מכינים אותו בכלל, לאנושות כולה! בעקבותינו כולם יתחברו למקום שבו אנחנו בונים את החיבור בינינו. לכל השאר יהיה הרבה יותר קל להתחבר אליו.

הרי הכול מתחיל מהקבוצה שנקראת "האבות" – המקובלים הראשונים, החל מאברהם והלאה. לאחר מכן הצטרפו ל"גרעין" הזה המקובלים מימי הבית הראשון והשני. לאחר חורבן הבית השני והגלות – זאת כבר הקבוצה העולמית שלנו, השלב הבא של החיבור. ולאחר מכן כבר תצטרף אלינו האנושות כולה.

וכך, בהדרגה, כל דורות המקובלים מכינים את המקום לגמר התיקון. גם האבות, גם בימי בתי המקדש, וגם אנחנו – כל אחד פועל בזמנו ומכין את הקרקע עבור השאר. בצורה כזאת, מעורבת בתיקון עביות גדולה יותר של הרצון. האבות שייכים לדרגת השורש. לאחר מכן, דרגת הבית הראשון, אנחנו – הדרגה השנייה, והאנושות כולה – הדרגות השלישית והרביעית. כך מיתקנות כל דרגות העביות (הרצון), מהקל אל הכבד, והאנושות כולה מתקדמת.

לכן אין שום בעיה אם האדם רק התחיל ללמוד. שיצטרף בצורה הפעילה ביותר, שייכנס כמה שיותר פנימה, אל המקום שבו הכול כבר מוכן עבורו. כל דור מכין את הקרקע לדור הבא, כמו בחיים הרגילים, בהם קיבלנו בירושה מההורים ומכל הדורות הקודמים את כל פירות הקידמה המדעית-טכנולוגית, הייצור והטכנולוגיה. ואילו אנחנו מוסיפים משהו לכך ומעבירים לדור הבא. ובדיוק כך מתבצעת ההתפתחות הרוחנית.

לכן אין מה להתבייש ואין מה לחכות שתגדל ותלמד עוד כמה שנים… אלה סתם תירוצים. ניתנה לך ההזדמנות, וזאת טעות גדולה לא לנצל אותה. קח מהאבות את כל מה שיש להם, ותקפוץ מייד אל המדרגה הזאת.

מתוך שיעור על ההכנה הפנימית לכנס בארה"ב, 11.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"לפי הצער – השכר"
העולם תלוי בנו
אפילו המתחיל מנצח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest