דף הבית / המשבר ופתרונו / פירוק של הקפיטליזם

פירוק של הקפיטליזם

דעה: המשבר הנוכחי, זה פירוק מכוון של הקפיטליזם, אשר מתבצע על ידי האליטות המערביות כדי לשמור על שליטתן בעולם. במהלך העשורים האחרונים נהרסים כל המבנים התומכים של הקפיטליזם: הדמוקרטיה הפוליטית, החברה האזרחית, מדינת הלאום, הידע הרציונלי, ומעמד הביניים.

הדמוקרטיה הפכה לשואו-ביזנס (show business), מדינת הלאום מתקפלת תחת הלחץ של התאגידים הרב לאומיים וארגוני הפשע, האוניברסיטאות הופכות לבתי ספר מקצועיים שמלמדים לענות לא על השאלה "מדוע", אלא על השאלה "כיצד", מעמד הביניים נשחק והופך לאותו המקור של צבירת הון כמו שהאיכרים והפרולטריון היו לפני כן.

תהליך דומה למה שקורה עכשיו ניתן לראות בסוף המאה ה- 16, כאשר הפיאודליזם התחיל לרדת מבמת ההיסטוריה אחרי שמיצה את עצמו. האליטה הפיאודלית הצליחה להשתלט על התהליך הזה ולשמור על השלטון. גם כיום אנחנו עדים לניסיון לבצע את אותו פרויקט המעבר. הפרויקט הזה מפותח במערכות רשתיות סגורות שנוצרו על ידי האליטות המערביות עדיין בעידן הטרום תעשייתי, והיום הן מהוות את הסובייקט העיקרי של ההיסטוריה.

התייחסותי: ההיסטוריה אינה חוזרת על עצמה! וזאת משום שעלינו לעלות לשלב הבא שלה, לצאת מהטבע האגואיסטי ובהדרגה ללמוד ולהיכנס לטבע האלטרואיסטי. וזה לא אלטרואיזם שמבוסס על האגו, שלפעמים אנחנו עדים לו, אלא אלטרואיזם מוחלט, שמעולם לא חווינו – כלומר, השפעה מלאה לטובת הזולת.

הטבע יתחיל "להתהפך" בתוכנו ולהחליף תכונה אחת בתכונה אחרת. אם אנחנו נסייע לו בזה, אנחנו נקבל את השינויים האלה ואת ההשתתפות שלנו בשמחה. ואם אנחנו נתעקש להישאר בתכונות האגואיסטיות שלנו, אנחנו בכל זאת נשתנה, אך באמצעות הכוח הנוקשה שיכריח אותנו לכך.

ידיעות קודמות בנושא:
מה יהיה לאחר הקפיטליזם?
סוף הקפיטליזם
טיעונים פילוסופיים על המשבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest