דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / פיצוי חוסר הידע על ידי האמונה

פיצוי חוסר הידע על ידי האמונה

laitman_2010-03-12_9594-70.jpg

פעם מישהו ספר שבעולם קיימות 3,800 דתות ואמונות שונות, והן כולן סובבות סביב נושא: גוף ונפש. אם לא היינו מרגישים דבר פרט לגוף הגשמי, היינו קיימים כמו בהמות. הבעיה היא שנדמה לנו שיש לנו נשמה, חיים כלשהם מעל הגוף. האדם רוצה לדעת בשביל מה הוא חי ולמה. למרות שההשתוקקות והשאלות הללו ניתנו לנו כדי לחפש תשובות עליהן בתוך המערכת של חוקי טבע, אנחנו בונים מזה מיסטיקה, הנחות לא מבוססות, ומקבלים אותן כיסוד לתפיסתנו את מטרת החיים, סיומם "כאן" והמשכם "שם".

כאן מתחילה לייסר אותנו השאלה: האם החיים הם נצחיים או לא? כיוון שאנחנו מרגישים את הזמן ולא דבוקים אל הרגע כמו החיות. אנחנו חושבים על העתיד ורוצים לדעת מה יקרה ברגע הבא! זאת כבר שאלה על-טבעית, כלומר: בשביל מה אתה חי ומה יקרה אחרי מותך. לכן האנושות המציאה לעצמה דתות/אמונות על מנת לפצות על חוסר הידע/העובדות על ידי האמונה, כלומר משפטים ללא הוכחה.

איננו מודעים לכך, אך זה פועל בכל רמות החיים, בדברים הכי קטנים, בכל רגע, בכל צעד ושעל, בכל כיוון, בכל שטחי החיים. כל חוסר ידע אתה משלים על ידי האמונה, וחושב שבדיוק כך יקרה! לפעמים זה מתגשם ולפעמים לא, כך חיינו עוברים. בכל חלקיק של קיומנו, בכל חלק של זמן-תנועה-מקום וקיום המציאות, ישנו חלק עצום בלתי נודע:

  1. הסיבה המשתלשלת מלמעלה.
  2. התוצאה שנקבעה מראש מלמעלה.
  3. אנחנו נידונים מראש על ידי הסיבה והתוצאה, בתוך מרווח צר של הרגשת החיים.

לכן עלינו לפצות על כך באמונה. לכן האנשים מאמינים שישנו כוח עליון, "רוח" שמתלבשת בכל מה שקיים, מחייה וקובעת גורלות. כלומר, "הנשמה" קובעת את מהות החומר ונותנת לו חיות. זה בגלל שהאגואיזם שלנו רוצה לחשוב שהוא שייך לנצחיות. אין שום הוכחות לכך, אך כדאי לנו לחשוב כך. כוח ההגנה של הגוף לא ייתן לנו להסכים שיכול להיות אחרת. אחרת החיים היו בלתי נסבלים. אם לאדם לא הייתה הרגשת נצחיות, אם הוא היה מרגיש בבירור שחייו יסתיימו – הוא לא היה יכול לחיות.

תאר לעצמך שמודיעים לך תאריך מדויק של יום מותך, מרגע זה נמחקים שארית חייך. אתה חי בידיעה ברורה שאתה הולך למות, האדם לא מסוגל להסכים לזה. זו ההרגשה הטבעית ביותר שניתנה לך מהטבע, שבתוך הגוף שלך מתלבשת נשמה שהייתה חיה בצורה כלשהי לפני שנולדת ותחיה גם אחרי מותך, והפרס והעונש העיקריים הם בעולם הבא ולא כאן. אנחנו מצפים שבתמורה לכל מאמצינו נזכה פעם לקבל פרס. לא צריכים ללמד את האדם, הוא בכל זאת יחשוב כך. איננו יכולים להיפטר מהעוולות האלו כפי שאיננו יכולים להיפטר מהאגו שלנו, עד שנעלה לעולם האמת, לא כשימות הגוף שלנו, אלא כשימות האגו שלנו!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "גוף ונפש", 25.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
תטעם היום את העולם הבא
החיים האלו הם חלום, בתוך חלום, בתוך חלום…
כשהשעון המעורר יצלצל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest