דף הבית / אקטואליה / פיטורין בהיי-טק

פיטורין בהיי-טק

שאלה: מתחילת שנת 2022 חברות היי-טק רבות נאלצות להצטמצם ואף להיסגר בשל חוסר יכולת לגייס הלוואות שיאפשרו להם המשך פעילות. ההערכות בענף מדברות על כך שהעובדים החדשים שגויסו יהיו הראשונים שיפוטרו. המומחים חלוקים בדעתם לגבי המתרחש, חלקם אומרים שמדובר בתהליך טבעי של ירידה אחרי שנים רבות של שגשוג וצמיחה, וחלקם אומרים שאנחנו בתחילתו של גל שישפיע על כלל החברות במשק העולמי. מה דעתך בנושא זה?

תשובתי: כשלמדתי כלכלה פוליטית בבית הספר, לימדו אותנו שהכול קורה בגלים, עליות וירידות, ואין בזה שום דבר חדש, זה מה שקורה בעולם עד היום ולא יכול להיות אחרת. אלה חוקי הטבע, כולל חוקי המסחר.

שאלה: האם ירידה אחרי עלייה היא תהליך טבעי?

תשובתי: בשום מערכת בטבע לא רואים משהו שנמשך בצורה ליניארית, אין דבר כזה, ליניארי זה מוות, אפשר להתפתח רק בגלים. יש חוקים, אבל אלה חוקים שאנחנו לא מסוגלים לעכל, ולכן אנחנו לא יכולים לצפות מה יקרה. אין מכשירים שמאפשרים לאנושות להעריך מה יקרה בעוד עשר או מאה שנים, מכל שכן בעוד חודש, חודשיים או חצי שנה.

שאלה: בהנחה שבועת ההיי-טק מתכווצת, איך המדינה תפצה על כך? מדובר על פרוסה גדולה מאוד מהעוגה של המדינה.

תשובתי: אני לא דואג, יש הרבה אנשים חכמים שמקבלים משכורות גבוהות יותר מאשר בהיי-טק שידאגו לכך. אני דואג רק לכך שכולם ידעו שעל ידי ההיי-טק לא נוכל להציל את עצמנו ואת המדינה. הענף שילמד איך להתקשר יפה ונכון, הוא יביא לכל האנושות פריחה ושגשוג.

 

מתוך ישיבת כתבים, 12.6.2022

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest