דף הבית / המשבר ופתרונו / להמתיק את המעבר לשלב הבא

להמתיק את המעבר לשלב הבא

 ידיעה: מומחים אמריקאים ערכו כמה מחקרים וניסויים על מאה מתנדבים מאוניברסיטאות שונות בארה"ב. המחקרים הראו שהצעירים בימינו חווים רמת פחד גדולה מאד מתהליך ההתבגרות. רוב המתבגרים בימינו מתחילים לחשוב כבר בשלב מוקדם מאוד ובאופן מעמיק, על כך שבקרוב הם יתבגרו וכתוצאה מכך יהיה עליהם להתמודד עם הרבה מאוד בעיות.

תגובתי: כשהייתי מתבגר הכול היה אחרת, כל כך רצינו להיות מבוגרים, להתחיל לעבוד, לעשות משהו, לשאוף למשהו, לגלות משהו, בית הספר נראה לנו כבית סוהר ואילו היום זה הפוך, המתבגרים רוצים להישאר במצבם מפני שיש להם הכול. הם "נעולים" בתוך מסכי הפלאפון או המחשב שלהם, ולמעשה כלואים ב"כלוב" שמספק מילוי שלא ניתן לוותר עליו. ודאי שהם לא רוצים להתנתק מהמסך, אם הם יכולים להעביר את כל הזמן הפנוי שלהם מול "מסך קטן", כמו ילדים קטנים אז אין להם צורך בשום דבר נוסף.

הגיל הממוצע שבו אדם יכול לעבוד, לגלות ו״לכבוש״ את העולם, הוא בין 20 ל 60, ועבור המתבגרים בימינו, אין שום דבר אחר שמושך אותם. בעבר, בגילאים אלו חלמנו להיות טייסים או טייסי חלל, אבל מאוחר יותר כולם החלו פתאום להסתכל על טייסים כעל נהגי מוניות שבסה״כ מסיעים נוסעים הלוך ושוב, והפסיקו לראות ייחודיות בעשייתם של טייסי החלל שבסה"כ טסים, מסתובבים בחלל, נוחתים וזהו. אנשים איבדו את ההשתוקקות לרומנטיקה, למילוי מיוחד, שום דבר בעולם הזה כבר לא מושך אותם. אנחנו מתפתחים במהירות ומבינים כבר שבעולם שלנו אין מה שימלא אותנו. אמנם אנחנו עדיין לא מבינים זאת לגמרי, אבל זה כבר מורגש.

האנושות נעה בשני כיוונים: אחד מהם נקבע על ידי האליטות בעולם שלנו, שרואות את מה שמתרחש ומשתדלות לארגן ולנהל את הכול, אבל לא יודעות כיצד להתמודד עם המשבר הכלכלי ושואפות להפחית את כמות האוכלוסייה של כדור הארץ בשיטות לא צבאיות. זה מה שהאנושות יכולה לעשות, אין לה פתרונות אחרים מפני שהיא בכלל לא מבינה מה קורה. הכיוון השני נקבע על ידי חכמת הקבלה, לפיה האנושות נמצאת בהתפתחות משמעותית מאוד, במעבר ועלייה למדרגה הבאה. לפי חכמת הקבלה התודעה שלנו צריכה להשתנות. אפשר ועלינו לשנות את היחס שלנו כלפי העולם וזה כלפי זה.

כשהדור שלי מסתכל על הצעירים היום, קשה לו להבין במה הם עסוקים ואילו הם לא מבינים אותנו. אנחנו חיים כביכול בשני מישורים, להם יש אינטרסים משלהם, ולנו אינטרסים משלנו. אפשר היה להתייחס אליו כאל משבר רגיל של אבות ובנים, אבל מתוך חכמת הקבלה אני יכול לומר שלמעשה זה לא משבר, אלא עלייה של הדור החדש לממד הבא. הצעירים של הדור החדש ישיגו זאת, התודעה שלהם תשתנה לגמרי, הם לא יתייחסו לבעיות גשמיות והן גם לא יהיו. כל הרובוטיקה המודרנית והצלחות המדע יביאו לכך שלא נצטרך לחשוב על כלום מלבד המחשבה איך ליצור חברה נכונה, אחרת נושמד. עלינו לברר באופן חד מאוד את האפשרויות שעומדות לפנינו: או שנבנה מערכת קשר אחת יחידה בינינו, או שכאן יהיה מקום קבורתנו.

שאלה: האם אנשים מבינים שהם נמצאים ב"בית הסוהר"?

תשובתי: זה לא "בית סוהר" אלא פעולה פשוטה מאוד של היקום שעלינו להגיב אליה כדי לשרוד. אם היה מאיים עלינו מבול עולמי, היינו חייבים לנקוט באמצעים כלשהם נגדו, אחרת היינו טובעים. באותו אופן מגיעה אלינו מערכת חדשה, פרדיגמה חדשה לחלוטין, דרגת קיום חדשה, ואנחנו חייבים להתאים את עצמנו אליה. מי שלא יהיה תואם לה, לא ישרוד. ייתכן מצב שבו יינצלו רק אלפיים בני אדם מכלל האנושות, והם בכל מקרה ישיגו את דרגת הקיום החדשה, כמו לאחר המבול העולמי, הם ייצאו ל"ארץ חדשה", הדור יתחדש.

השלב הזה מתחיל להתרחש בזמנינו ואני מקווה שיסתיים בכמה עשורים הקרובים, אז האנושות תבין מול מה היא ניצבת. חכמת הקבלה מציעה שיטה שבעזרתה ניתן לעבור את התקופה הזאת מהר, עם מעט ייסורים, בקלות ובהבנה ובו זמנית בצורה איכותית. היא לא נותנת לנו סתם "כדור הרגעה" כדי להמתיק את המעבר הבלתי נמנע למצב הבא של אנושות מאוחדת, אלא מציעה לנו להבין ולעשות זאת בעצמנו. כך נשיג איכות חדשה באופן עצמאי וזו לא תהיה רק הרגשה אחרת לחלוטין, אלא גם תוצאה אחרת.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 15.7.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest