דף הבית / אקטואליה / פחד משואה נוספת

פחד משואה נוספת

שאלה: סקר חדש שנערך לרגל יום השואה מגלה שכמעט מחצית מהישראלים חוששים שתהיה שואה שנייה לעם היהודי. צעירים חוששים יותר ממבוגרים, נשים יותר מגברים וחרדים יותר מחילוניים. 21% מבני 45-35 חושבים שבעתיד יום השואה יישכח לגמרי. מה דעתך על הפחד משואה שנייה?

תשובתי: זיכרון, כמו שאנחנו לומדים מחכמת הקבלה, נקרא "רשימו", רושם ממה שקרה ונשאר באדם. לכן במשך הדורות אנחנו רואים שזיכרון השואה הולך ופוחת. אנחנו אומנם מעבירים מדור לדור את ההתרשמות, אבל השאלה האם האדם מעוניין לעורר אותה, או שהיא בכלל נעלמת אחרי כמה דורות הגישה שלי לחיים איננה כזו, לא מדובר על זיכרון ויום השואה אלא על תיקון העולם, אני רוצה לדבר על האנשים שחיים עכשיו ומה הם יכולים לעשות במקום לבכות על העבר בטקסים.

אני חושב שאנחנו יכולים לגרום לכך שבאמת המעשה הזה אף פעם לא יחזור. איך? על ידי תיקון היחס כלפי עם ישראל באומות העולם. לזה רק אנחנו מסוגלים להגיע ואם לא, אז בטוח ששוב תהיה שואה, כי הבורא מעורר כוח נגדנו כמו שכתוב "בראתי יצר הרע", כדי לחייב אותנו לעורר כוח נגדו, וכך נעלה בעזרת שני כוחות מנוגדים עד שנגיע לתיקון השלם. אנחנו חייבים לקחת את שיטת התיקון שנקראת חכמת הקבלה ולתקן, אז נהיה בטוחים שבידינו למנוע שואה נוספת. אחרת אין לנו שום סיכוי שזה לא יקרה, להיפך, אנחנו ממש מתקרבים לזה.

שאלה: אז אנחנו צריכים את יום הזיכרון הזה או לא?

תשובתי: אנשים צריכים לחיות עם זה ולתקן את הדברים האלה יום יום, לא רק להיזכר אלא לתקן, וצריכים ללמד אותם איך עושים זאת.

 

מתוך ישיבת כתבים, 24.4.2022

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest