דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / פורים – סוף של חוסר שלמות

פורים – סוף של חוסר שלמות

למעשה פורים הוא בכלל לא אותו חג קל ונעים "עם נטייה ילדותית" שאליו התרגלנו.

הסמלים של החג הזה הם נשף מסכות, אווירה של "קלות דעת", תהלוכה ושמחה, תחפושות ומסיכות, משלוחי מנות טעימות, אך צריך תחילה להגיע למצב הזה.

המאפיינים של חג הפורים הם לגמרי לא מקריים. כשאנחנו לומדים את "מגילת אסתר", אנחנו רואים שהיא לגמרי לא פשוטה. כפי שמסבירה חכמת הקבלה, מגילת אסתר וחג הפורים מסכמים עבורנו את כל התהליך אותו עלינו לעבור במשך אלפי שנים של ההתפתחות שלנו על פני האדמה.

האר"י הקדוש כותב לנו שב: "עתיד לבוא, כל המועדים יתבטלו חוץ ממגילת אסתר. והטעם הוא כי מעולם לא היה נס גדול כזה… להתקיים ההארה זו… אלא בימי פורים בלבד". הנה לכם בעתיד לבוא קרנבל אמיתי.

למעשה, בחג פורים אנחנו רוכשים הכול. ומה שנמצא למטה מהמדרגה הזו של פורים, פשוט "לא נחשב". מדובר על גמר התיקון, על סיום ההתפתחות, שכתוצאה ממנה האנושות משיגה את הפסגה שלה. היא גבוהה לאין שיעור, למעלה מזמן, מקום ותנועה, למעלה מהעולם הזה והחיים האלה. אנחנו עולים למימד אחר לגמרי, למציאות רוחנית אחרת לחלוטין.

אי אפשר לתאר במילים של העולם שלנו את הקיום בתוכה, מפני שאין כאן שום דבר הדומה לזה. זה קיום ללא מחסור, ללא לידה ומוות שמשולבים בחיינו כצל של הסוף המתקרב. החיים רוחניים הם משוללים חסרונות, אין בהם משהו שנושא איזשהו נזק או פגם. אין בהם על מה להצטער, הם התפתחות בלתי פוסקת שממלאת את הרגש והשכל, הם השגה, הבנה, השגחה עליונה, הרגשה שנפתחת ומתגלה עוד ועוד.

זה מה שמסמל ומגלם עבורנו חג הפורים.

מתוך תוכניתי בתחנת הרדיו FM103, מתאריך 1.3.2015, לשמיעת קטע האודיאו, לחצו כאן.

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest