דף הבית / כלכלה / כסף / פוליטיקאים אירופאים – תשנו את הכלכלה!

פוליטיקאים אירופאים – תשנו את הכלכלה!

דעתו של ולדימיר פוטנין, מגדולי האוליגרכים ברוסיה, המחזיק ב-30% מהמניות של חברת "נורילסק ניקל": "המנהיגים האירופיים שנאבקים עם משבר החובות של גוש האירו עומדים בפני בעיה שאינה ניתנת לפיתרון, והיא תוביל אותם לשפל כלכלי שבמסגרתו הם יאבדו חלק מכוח הייצור לטובת יריביהם.

אילו אני הייתי פוליטיקאי אירופאי, הייתי מתאבד. יש באמת פער כל כך גדול בין האינטרסים של המדינות השונות, שפשוט אינני מבין כיצד אתה יכול להשוות את האינטרסים של גרמניה ושל יוון.

האיחוד האירופי התרחב מהר מדי, ואין לו את המנגנון שיאזן את האינטרסים של החבֵרות השונות בגוש האירו. לגוש האירו יש שתי אופציות מאוד גרועות: או לגרש מדינה מסוימת מתוך הגוש הזה, שזה יהיה נורא מבחינה פוליטית, עד כמה שאני מבין, או להישאר באותו המקום ולקצץ בהוצאות. אבל לא כולם מוכנים לקצץ בהוצאות.

המעבר הגלובלי של הייצור לשווקים המתעוררים שואב את עושרן של מדינות אירופאיות רבות שניסו לתמוך בצורה מלאכותית ברמת החיים הגבוהה שלהן באמצעות הלוואות.

בעסקים זה הרבה יותר פשוט: מה קורה אם מפעל לא מתחיל להזרים רווחים? – אתה סוגר אותו. אבל אתה לא יכול פשוט ללכת ולסגור מדינה כמו יוון.

התייחסותי: המשבר יבלע את כולם! תתכוננו כולכם לכך שהביקוש לתוצרת שלכם יתקיים רק במידה שהיא תהיה נחוצה לקיום רמת חיים סבירה. תשכחו מצמיחה בייצור! אתם, האוליגרכים, משחקים באחוזי הצמיחה כדי לראות מי חזק יותר.

כלכלת העתיד תהיה מכוונת רק לסיפוק הצרכים ההגיוניים של כל בני האדם, והמשבר יוביל (מתוך הכרה או מתוך הייסורים) את מנהלי המפעלים, האוליגרכים, הסוחרים והשלטונות – להבין את התנאי הזה של הטבע ואת הצורך לעבוד רק לשם המטרות האלה.

ידיעות קודמות בנושא:
גרמניה תציל את גוש האירו?
אירופה זקוקה לרפורמה פוליטית
כדי שהיורו יינצל, המשבר צריך להתגבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest