דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פאזל בעל 613 מימדים של הנשמה הכללית

פאזל בעל 613 מימדים של הנשמה הכללית

אז היכן החופש שלנו? – בעל כורחי נולדתי ולא בחרתי בחיים שלי דבר: לא משפחה, לא מדינה, לא לאום. נוצרתי מהגנים של אבא ואמא שלי, שקבעו לחלוטין את כל התכונות שלי, חונכתי על ידי סביבה שאליה נקלעתי: על ידי הבית, גן ילדים, בית ספר שלא בחרתי, אין בי דבר משלי! כשאני הופך לבוגר, אני כבר מעוצב לגמרי, ויוצא מוכן כמו עוגייה מתוך התנור.

אך העניין הוא אפילו לא רק בזה! אנחנו הרי כולנו גלגלי שיניים מחוברים, כפי שמלמדת אותנו חכמת הקבלה, אנחנו מהווים חלקים של נשמה כללית אחת שאחר כך התנפצה לחלקים. כאילו שעשׂו מאיתנו "פאזל", הדפיסו תמונה אחת כללית משותפת, ואחר כך חתכו אותה לחלקים קטנטנים. ולכל אחד מאיתנו הוקצה בתמונה הזאת מקום מדוקדק שאליו הוא מתאים לפי כל הפרמטרים, התכונות, 613 רצונות שבהם אנחנו תלויים מאדם אחד, שני, שלישי, כדי להתחבר איתם. כל אחד תלוי בכולם בכל, כדי שהפאזל הזה יהיה מלא!

וזה לא סתם פאזל במישור, איננו מתחברים בקווי גבול רגילים, בכל אחד מאיתנו קיימים 613 צלעות (דפנות), איתם כל אחד מחובר עם כולם. תארו לעצמכם כזה מרחב בעל 613 מימדים… אז על איזה חופש בכלל ניתן לדבר?! אם אני רק חתיכה קטנה בתוך הפאזל, המחויב לפי כל הפרמטרים להתאים באופן מוחלט לכל השאר.

לכן, כשמדובר על חופש, מובן מאליו שלא מדובר על אדם בפני עצמו ועל הבחירה החופשית שלו. החופש הזה – הוא אחד לכולם, הוא תלוי בכולנו! אם האדם כבר יכול לעשות איזו תנועה, אז היא חייבת להיות מתואמת עם התנועות של כל שאר החלקים, עם כל שאר הנשמות ועם כל התכונות שלהן. אם אני נע לאיזשהו כיוון, התנועה חייבת להתרחש בכל המערכת. ועכשיו נדרש למצוא: אז מה זה נקרא הבחירה החופשית שלי?

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 07.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בעצמך בחרת בקרקע שתגדל עליה!
השחקן הטוב ביותר בתפקיד הבורא
שבע מיליארד עולמות אין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest