דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עת לשׂכל ועת לרגש

עת לשׂכל ועת לרגש

אנשים כותבים לי, שכעת, ערב כנס "קבלה לעם" העולמי, אוחזת בהם דאגה והתרגשות, ויבראציות פנימיות חודרות דרכם, גם נעימות וגם פחות נעימות.

אני רוצה להמליץ לכולם: אל תתנו חופש לרגשות העירומים, פעלו בשׂכל ובשיקול דעת. לשֵם התחלה צריכים להבין מה נדרש מאיתנו כדי ליצור קשר. מאוחר יותר, לאחר יצירת הקשר, אנחנו נרגיש כיצד האור העליון מאיר לנו. ובינתיים צריך להכין בצורה יסודית את כל התנאים לקראת הכנס הקרֵב, שעושים זאת בשיקול דעת, בדיוק לפי התוכנית, ללא רגשות ופאניקה מיותרים.

התרגשות זה נפלא. אנחנו עוד ניתן לה מקום וזמן לאחר שניגש לעבודה. אך כעת, בשלב ההכנה, אנחנו חייבים בכל דבר להיאחז ולנהוג על פי השׂכל ולא לפי הרגש. הכול חייב להיות מאוזן. כשאנחנו חותמים על הסכם הערבות, אנחנו עושים זאת בראש צלול, בכך שעושים לעצמנו דין וחשבון בכל המתרחש. עלינו להבין ולקבל כמה עקרונות שמהם מורכבת הערבות. הם מעטים, ותפקידנו הוא להבין ולתפוס אותם, לאשֵר את ביצועם ואז לבצע. ואז אנחנו נרשה לעצמנו להתרגש.

מלמעלה העמידו אותנו בפני מצב מסוים, ואנחנו מצידנו חייבים לקבל, להבין ולתפוס את המצב הזה, ובצורה המתאימה והנכונה ליישׂם אותו.

נתאסף, נתחבר, נגלה בינינו את הבורא ותפילת הרבים תעלה אותנו לרוחניות!

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 22.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
שׂכל זה הערכת הרגש
מתנות מהכנס
כולנו ערבים זה לזה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest