עשרה לבושי האור

laitman_2009-04_9136_70.jpg

בעל הסולם, פתיחה לפירוש הסולם: תחילה יש לדעת את שמות עשר הספירות, שהן: כח"ב, חג"ת, נהי"מ (כתר, חכמה, בינה, חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות). והן בחינות עשרת הכיסויים על אורו יתברך, שנתקנו כדי שיוכלו התחתונים (הנבראים) לקבל אורו. בדומה לאור השמש, שאי אפשר להסתכל בו, אלא על ידי זכוכית מפוחמה, הממעטת אורו ומתאימתו לכח הראיה של העינים. כן להבדיל, לא היו התחתונים יכולים להשיג אורו יתברך, אם לא היה מכוסה בעשרה כיסויים, המכונים "עשר ספירות", שכל שהוא למטה מחברו, מכסה יותר על אורו יתברך.

בכדי שאנחנו נוכל להתקיים, האור העליון נאלץ להקטין, להגביל את עצמו, לעטוף את עצמו בעשרה כיסויים. הודות לכך, אנחנו יכולים להיות עצמאיים, להרגיש את עצמנו כקיימים, להתקרב בהדרגה אל הבורא, עד כמה שמסוגלים לקבל את צורתו ולסגל לעצמנו את תכונותיו. כלומר אנחנו יכולים להשיג אותו בהדרגה, גם אם לא מייד, בבת אחת.

עשר מדרגות, לא אחת, מבדילה בינינו לבין האור העליון. דווקא בצורה כזו האור מגלה את הרצון ליהנות, המסוגל להתקיים כנגדו. היחסים בין האור והרצון אפשריים רק דרך עשרה כיסויים אלה, הנקראים ספירות. אך המילה "ספירה" אינה נובעת מההסתרה! להיפך, היא מסמלת הארה! היא מאירה בנו בתנאי שאנחנו נמצאים בהתאמה איתה, באותם התנאים עם אותן התכונות.

במדרגות של הספירות, שבהן האור ירד מלמעלה למטה כדי להיות עימנו, אנחנו עולים ממטה למעלה כדי להיות יחד איתו. גם כעת אנחנו נפגשים איתו באיזושהי מדרגה בסולם הזה ובהתאם לכך מונים ומפרידים את הספירות, עשרה לבושים שבהם האור העליון מסתיר את עצמו.

כל יום האור מחדש את הפעולה הראשונית של הבריאה, ובכך מעורר בנו יותר ויותר את האגואיזם דרך עשרה הכיסויים. אנחנו חייבים להרגיש את עצמנו מנוגדים לאור, אחרת אנחנו לא נהייה נבראים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לפירוש הסולם", 16.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
כל הבריאה – עשר ספירות
אני וט' הספירות שלי עם אור הבורא
שמות הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest