דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עשה לעצמך מזל טוב

עשה לעצמך מזל טוב

הדבר היחיד שיעזור לנו הוא ביטול עצמי בפני הקבוצה, המורה והבורא. זאת אומרת, להתחבר לסביבה ולספוג ממנה את כל מה שרק אפשר. יש לנו המון דוגמאות כאלו לאורך ההיסטוריה.

לדוגמה: יהושע בן נון שזכה להיות יורשו של משה. זהו הכוח הפנימי שבנו שמכניס את האדם לשלב האחרון בתיקון – האהבה, מקרב אותו לגמר התיקון אחרי כוח משה. זו מדרגה גבוהה מאד של לקבל על מנת להשפיע! כיצד הוא זכה בה? – בזכות שהיה עוזרו של משה. בזמן שמשה לימד את העם, הוא היה מסדר את הכיתה "סידר את הספסלים". כלומר, נדבק לפעולות מורו ורצה להיות חלק בלתי נפרד ממנו, לכן קיבל ממשה את החכמה כולה. דווקא הוא ולא התלמידים האחרים! הוא אפילו לא למד, אלא קיבל את הרוחניות "פה אל פה" דרך מסך משותף כשנדבק במורו. והתלמידים האחרים קיבלו כל אחד בהתאם למדרגתו (גם הם היו מקובלים גדולים) אך לא בגובהו של יהושע בן נון. האם הם לא ידעו את העיקרון הזה?! ידעו, אך לא יכלו לבצע! הכול תלוי כמה האדם משתדל לבטל את עצמו בפני המורה ובפני הקבוצה.

אני הייתי מוסיף גם שכאן משפיע "המזל", כלומר תנאי עזר נוסף שאיננו מכירים. הוא יורד "נוזל" מלמעלה (מזל מהמילה נוזל). זה מאד תלוי בשורש הנשמה, ביעודה. אך מה הטעם לדבר על מה שאינו תלוי בנו. עלינו לעשות את מה שכן תלוי בנו – ביטול עצמי. על כך כתוב בכל מקום, זה לא חדש לאף אחד. מה לעשות אם זה לא יוצא, אני בעצמי יודע כמה זה קשה. בדרך כלל האדם מועד במכשולים קלים ביותר. נראה כאילו לא ניתן שלא לבצע זאת, אך הוא אינו יכול… הוא אפילו מבין שזה בריא מכל הבחינות, גם בגשמיות, אך בפנים משהו עוצר אותו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 03.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
צרה להיות חמור חכם
כדי שהשׂכל ייעץ כיצד להשפיע טוב יותר
כיצד לקבל שׂכל עליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest