דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ערכת כלים של אור

ערכת כלים של אור

כנס בלוס אנג'לס. שיעור מס' 3.

חכמת הקבלה, בניגוד ליתר החכמות, חוקרת את החומר הפנימי הגבוה ביותר, את הרצון שנמצא בדרגת אדם.

רצונות בדרגות דומם, צומח וחי נמצאים לפנינו כאן, בעולם הזה. אנחנו יכולים לחקור ולהבין אותם, אנחנו משתמשים בהם. על בסיס המחקר שלהן אנחנו יוצרים מדע.

אבל אין מדע שחוקר רצון בדרגת האדם. הפסיכולוגיה מנסה לגעת בזה, אך ללא הצלחה. למה? מפני שהחוקר צריך להימצא במדרגה יותר גבוהה, מאותו החפץ, הנושא שנחקר.

בהיותי אדם בעולם הזה, אני יכול לחקור את הטבע של החומר הדומם (פיזיקה, כימיה, וכדומה), הצומח והחי (בוטניקה, ביולוגיה, זואולוגיה, וכן הלאה). כי אני בעצמי ניצב בדרגה יותר גבוהה.

אבל את החומר של דרגת אדם, את העולם הפנימי שלנו, אנחנו לא יכולים לחקור מהדרגה שלנו. ולכן הפסיכולוגיה, הפסיכיאטריה נטולות בסיס ריאלי מדעי מוצק.

אבל בעזרת חכמת הקבלה אנחנו יכולים ליצור אותו, והודות לזה, לחקור את כל שאר השכבות היותר נמוכות של דומם, צומח וחי. לחקור בצורה יותר אמיתית ואובייקטיבית. כי עכשיו יש לנו אפשרות לקחת בחשבון גם כן את הטעויות והשגיאות במחקרים של הטבע הדומם, צומח וחי, שלשם אנחנו מכניסים עיוותים שנוצרים על ידי הטבע האנושי העצמי שלנו.

לכן חכמת הקבלה, זה דווקא מדע, במלוא מובן המילה, והרבה יותר מדויק מאשר מדעים אחרים. כי בה חוקרים את חומר הבריאה, את הרצון לקבל, בדרגות דומם, צומח, חי ומדבר, ומשתמשים במכשיר מיוחד שנקרא "המאור העליון".

פיזיקאים, בזמן שחוקרים את החומר במאיץ החלקיקים, מבצעים הכאות וצופים בתוצאות מהן.

וגם אצלנו זה אותו הדבר: בא האור ו"עושה הכאה", כלומר מבצע זיווג דהכאה. תחילה עושה הכאה ואחר כך זיווג. בעזרת הניסוי הזה אנחנו בודקים ולומדים על מה שקורה בפגישה בין הרצון לקבל והרצון להשפיע, בין הבורא והנבראים.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס בלוס אנג'לס, 31.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חכמת הקבלה, מחקר מדעי על בסיס ניסיוני
יסוד כללי לכל המדעים
מקובלים, החוקרים של הטבע העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest