דף הבית / המשבר ופתרונו / ערים של פעם, כמו היום…

ערים של פעם, כמו היום…

מחקר חדש אומר שנצפית צמיחה בתחום הכלכלי והחברתי של ערים גדולות בהתאם לגידול של האוכלוסייה, מה גם שכמות האובייקטים (תאטראות, מפעלי ייצור, מסעדות וכדומה) והיקף המוצרים עולה על הנתון הזה.

כפי שמראה הניתוח ההשוואתי, ערים קדומות התפתחו לפי אותו העיקרון. ארכיאולוגים ניתחו את השרידים של הישובים בסביבות מקסיקו בשטח של למעלה מ-4,000 מטר. החומרים הנחקרים מקיפים תקופה שבין 500 שנה לפני הספירה ועד שנת 1500 לספירה.

יישוב הוא רשת חברתית שממוקמת בשטח מסוים. כפרים עתיקים, כמו גם הערים גדולות של ימינו, מהווים למעשה מבנה סגור שבתוכו שכבות חברתיות המתקשרות לעיתים קרובות ביניהן, אך מעט מאד מחוץ להן.

המדדים שהתקבלו הם אוניברסליים, בעלי סימנים אופייניים משותפים, כמו בציביליזציה המודרנית כך גם בציביליזציה הקודמת. לצורך הערכה כמותית וצפיפות של התושבים החוקרים ניתחו מבנים אדריכליים של מאות מבנים, כולל כנסיות ובתי מגורים.

לפי התוצאות התקבלו נתונים על מהירות הבנייה והאינטנסיביות של השימוש במבנים. על בסיס המחקרים הוסקה מסקנה, שערים מודרניות גדולות דומות גם בכמות האוכלוסייה וגם במאפיינים הפסיכולוגיים של האנשים שחיים בהן.

אני חושב שהאנושות בהתפתחותה עוברת שני שלבים:

  1. אגואיסטי: אגואיסטי לא הכרתי, בדרגות דומם, צומח וחי, ואחר כך אגואיסטי הכרתי (הכרת הרע).
  2. אלטרואיסטי: עלייה לתוכו והתפתחות עד להיעלמות של העולם (המדומה) שלנו.

כל עוד לא שינינו את הטבע שלנו מ-1 ל-2, החיים שלנו מכוונים לסיפוק הצרכים הבהמיים (גופניים) שלנו, ואין הבדל גדול בצורות החיים ובתקופות השונות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest