דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / ערב איחוד בגעש, 18.08.2013

ערב איחוד בגעש, 18.08.2013

ערב איחוד בגעש – יחד כולנו הקומה הבאה!

הרצאה "חוויה ושמה קבלה" וסדנה

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו | MP4

להלן קטעי המקור שעליהם התבססה ההרצאה:

באוספכם כל הניצוצי קדושה למקום אחד

1. "יש בכל אחד ניצוצין של אהבת הזולת. אלא שניצוץ לא היה יכול להדליק את אור האהבה … לכן הסכימו שע"י התחברותם יחד – אז, מכל הניצוצין ביחד יעשה שלהבת אחת גדולה".

כתבי רב"ש, מאמרי "שלבי הסולם", מאמר "לעולם ימכור אדם קורות ביתו"

2. "היה לכם לדעת שהרבה ניצוצי קדושה ישנם בכל אחד מהחבורה, ובאוספכם כל הניצוצי קדושה למקום אחד, בשבת אחים, באהבה וידידות, ודאי יהיה לכם קומה של קדושה חשובה מאד מאור החיים".

כתבי בעל הסולם, "אגרות קודש", אגרת י"ג

3. "העיקר הוא לייחד לבבינו באהבת חברים … להתאחד עם כל אחד ואחד באהבה ובלב אחד.. להתקשר זה לזה, ושנהיה נסגרים זה לתוך זה, בלב כל אחד… שנהיה לאגודה אחת לעבוד את ה' בכל לב".

ר' קלמן, "מאור ושמש"

תיקון השבירה

4. "כל עסקינו הוא … לחזור ולברר ולהעלות לכל אלו הנשמות שנשרו מאדה"ר ונפלו לקליפות, עד להביאן לשורשן הראשון, כמו שהיו בו, מטרם שחטא בעצה"ד".

"תלמוד עשר הספירות" כרך ג', חלק ח', "אור פנימי", דף תר"פ, אות פ"ח

להאסף בכל כוחו בכלל ישראל

5. "אסור ליחיד לצאת מהכלל, ולבקש על עצמו, אפילו לעשות נחת רוח ליוצרו, זולת על הכלל כולו. כי היוצא מהכלל לבקש על נפשו בפרט, אינו בונה, אלא אדרבה, גורם חורבן לנפשו … וצריך כל אדם להאסף בכל כוחו, בכלל ישראל, בכל פניות לה' בתפילה ועבודה, ויכלול את עצמו בשורש כל ישראל".

כתבי בעל הסולם, ספר "פרי חכם", חלק "על התורה", מאמר "לא עת האסף המקנה"

אתם תהיו לי ממלכת כהנים

6. "והיתם לי סגולה מכל העמים". כלומר, שאתם תהיו לי הסגולה. שעל ידיכם, יעברו ניצוצי הזדככות וצירוף הגוף, אל כל העמים ואומות העולם … "כי לי כל הארץ", כלומר, כל עמי הארץ שייכים לי, כמותכם, וסופם להדבק בי, אלא עתה, באותה שעה, שהמה עדיין אינם מסוגלים לתפקיד הזה, הנה לעם סגולה אני צריך. ואם אתם מסכימים לזה, דהיינו להיות הסגולה מכל העמים, הרינו מצוה אתכם, אשר "ואתם תהיו לי "ממלכת כהנים", שהוא בחינת אהבת זולתו, באופיה האחרון של "ואהבת לרעך כמוך", שהיא קוטבה של כללות התורה".

כתבי בעל הסולם, מאמר "הערבות", אותיות כ"ו-כ"ח

תוקף הדבר של אהבת חברים בעת הזאת

7. "זכור אזכיר לכם, עוד תוקף הדבר של אהבת חברים – על כל פנים בעת הזאת, "אשר בזה תלוי זכות הקיום שלנו, ובו נמדד אמת המדה של הצלחתנו הקרובה לנו". לכן פנו לכם מכל העסקים המדומים, ותנו לב לחשוב מחשבות ולהמציא המצאות נכונות לקשר לבכם בלב אחד ממש, ויקויים בכם הכתוב, "ואהבת לרעך כמוך" בפשיטות".

כתבי בעל הסולם, "אגרות קודש", אגרת מ"ז

בכולם נשמתנו תתפשט

8. "הנשמה שלנו גדולה היא, חזקה ואדירה, חומות ברזל היא משברת, הרים וגבעות היא מפוצצת, רחבה היא מרחב אין קץ, אי אפשר לה להתכווץ, מוכרחת היא להתפשט, על כל אלה מליוני הנפש הישראליות שלנו, בכל דרגותיהם … בכולם. בכולם נשמתנו תתפשט, את כולם תחבק, את כולם תחייה ותעודד".

הראי"ה קוק, אגרות א'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest