דף הבית / ערביי ישראל מגלים עניין בחכמת הקבלה

ערביי ישראל מגלים עניין בחכמת הקבלה

שאלה: ערביי ישראל מתעוררים לחכמת הקבלה. לאחרונה, בעיקר מאז מבצע "שומר החומות", יש יותר ויותר תגובות והתעניינות מצד ערביי ישראל בתוכן שלנו. מדובר בעשרות תגובות של ערבים שחיים ברחבי ישראל, חלקן בעברית, חלקן מתורגמות אוטומטית מערבית.

לדוגמה, כתב לך מישהו "אני איש מוסלמי, אבל עוקב אחרי התכנים שלך. רק רציתי להגיד לך שהמסר מגיע ללב ורציתי להגיד מילה טובה ותודה לך". ואחר כתב, "כבוד מר לייטמן, יהיה לי הכבוד אם תרשה לי להרים לך כובע". עוד מישהו כתב, "פעם ראשונה אני צופה בך ואמשיך לצפות לעד", ויש עוד הרבה שכותבים בצורה גלויה, חלקם אפילו כותבים באופן פרטי. מה ההתרשמות שלך מהתופעה הזו?

תשובתי: אני שמח מאוד שיש תגובות כאלו, בפרט מהעם הערבי, המוסלמי. לפי האמונה, הם הכי קרובים אלינו היהודים. יכול להיות שאנחנו מתחילים לראות התקרבות בין שני העמים, בין שתי הפילוסופיות, שתי תפיסות המציאות. יש בקרב העם הערבי אנשים רוחניים גדולים, וגם היו לי פגישות איתם. אני מבין ומעריך את מה שקורה, הגישה לרוחניות קיימת במשך כל ההיסטוריה גם בקרב העולם הערבי, ולכן לא פלא שיש גם היום הרבה אנשים שמתעוררים ורוצים לדעת ומגלים שיש כאן משהו שלא זר להם ממש, כי העקרונות של חכמת הקבלה והעקרונות של הסופים הם אותם עקרונות. בסך הכול זו אותה גישה להכרת האלוהות, לכן אני שמח מאוד שהם מגלים זאת.

שאלה: למה לדעתך ערבים ישראלים מזדהים מאוד ומרגישים את האמת שבמסר של חכמת הקבלה, אפילו יותר מהיהודים?

תשובתי: יש להם תשוקה לדעת, יש להם חיסרון גדול, הם לא מקבלים את הידיעות הללו בצורה גלויה באסלאם, הם לא מגלים באסלאם ידיעות וגישות כמו שיש בחכמת הקבלה. לכן עבורם הפגישה עם חכמת הקבלה היא מאוד מעניינת ומגלה להם ממש פתח חדש.

שאלה: מורגש שערביי ישראל ספגו סוג של מטען מסוים דווקא מהחיים איתנו במדינת ישראל. אנחנו חיים אחד לצד השני הרבה מאוד שנים. מה הם בעצם ספגו מהחיים המשותפים?

תשובתי: הם רואים שיש בנו משהו שקודם הם לא חשבו שבכלל קיים. הם התייחסו לעם ישראל כמו סתם אומה שחיה לידם ומתקיימת בכוח הזרוע. עכשיו הם מגלים גם מתוך הדת, ובעיקר מתוך היכרות עם חכמת הקבלה, שיש כאן משהו שהוא יותר מסתם קיום פעולות ומנהגים, אלא יש כאן עמקות מיוחדת מאוד. זו עמקות פרקטית שאנחנו באמת מכוונים אליה, אם מדובר על הארגון שלנו למשל, אנחנו באמת מכוונים לגילוי הבורא לנברא בעולם הזה, בחיים האלו כאן ועכשיו. ולא מדובר על חיים אחרי המוות, שאז נגלה אם העולם הבא הוא באמת מה שציפינו לו, אלא לא צריך למות, לא צריך להיפגש עם הכוח העליון בצורה כזאת, אלא עלינו לגלות אותו כאן ועכשיו בחיים שלנו, בתנאי שאנחנו מתעלים מעל החיים שלנו.

הם שומעים שזה קיים בחכמת הקבלה, אומנם הדברים האלה מאוד לא רגילים, אבל הם בכל זאת נמשכים אליהם. יש ביניהם הרבה אנשים שמשתוקקים לגלות את ההשגחה העליונה, את הכוח העליון, את מערכת העולם הרוחני, להיכנס למגע עם המערכת הזאת בצורה הדדית, לפתוח אותה. ומעבר לזה, כשהם מתפתחים לידינו ואנחנו חיים יום יום בצורת קשר מסוימת בינינו, אז גם הם מתחילים לקבל מאיתנו כל מיני צורות, גישות, רגשות, הבחנות, שאולי לא היו בהם קודם.

 

מתוך ישיבת כתבים, 29.6.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest