דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / ערבות הדדית – הכרה משותפת!

ערבות הדדית – הכרה משותפת!

ידיעה:אתר הרשמי של ועדת טרכטנברג, כל אחד יכול לכתוב את ההצעה שלו לשינוי המערכת החברתית-כלכלית בישראל. ההצעות יכולות לקבל את תמיכת הגולשים, והן מוצגות באתר לפי מידת הפופולאריות שלהן.

הדירוג נותן את האפשרות לדעת מה בדיוק העם דורש עכשיו מהממשלה שלו, או לפחות, אלו רעיונות זוכים לתמיכה הרחבה ביותר בקרב האזרחים שחפצים להציג את דרישותיהם בפני הוועדה הממשלתית.

במקום הראשון עומד המסמך של תנועת "הערבות" שהוקמה על ידי תושבי המאהל בשד' רוטשילד.

המסמך אינו מכיל אי אלו דרישות קונקרטיות, אך מדגיש את הצורך ביצירת רוח של "משפחה אחת גדולה", עזרה הדדית וערבות הדדית, שבלעדיהן, לדברי המחברים, לא ייתכן שום דיאלוג על חלוקה צודקת של המשאבים המשותפים".

תגובתי: אנחנו חייבים להיות בטוחים בכך שקיימת האפשרות להגיע לדרגה הבאה של התפתחות האנושות בדרך טובה, מתוך הכרה וחינוך. לאחר ההתפתחות ההיסטורית שלנו מדומם לצומח, ומצומח לחי, אנחנו נמצאים עכשיו לפני הדרגה הבאה בהתפתחותנו: דרגת ה"אדם", מלשון "דומה" לטבע.

זוהי לא דרגה חומרית, אלא דרגה שמורכבת מהרצונות והמחשבות שלנו (ה"מוח" וה"לב"). דווקא החיבור בין הלבבות והמחשבות של כל האנשים בעולם הוא שייצור את הדרגה הבאה בהתפתחותנו, את צורת האדם, שבה כל אחד מאיתנו יתפקד כמו "תא" ב"גוף" הכללי. הצורה הזאת היא המצב הבא שלנו.

כשנתחבר וניצור את המבנה הזה, מבנה האדם, תיעלם בו ההרגשה של הדרגות הקודמות, והעולם שלנו ייעלם מהרגשתנו ומהכרתנו. כך הוא נקרא בחכמת הקבלה: "העולם המדומה". המעבר לדרגה הזאת הוא חלק מתוכנית הטבע. אנחנו צריכים רק להבין שההתנגדות למעבר הזה תכניס אותנו מתחת למכבש ההתפתחות, שילחץ עלינו ויחייב אותנו להתפתח בעל כורחנו.
ידיעות קודמות בנושא:
הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי
העם צריך ערבות הדדית!
בסיס כלכלי חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest