דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עקרונות יסוד מתוך הספר "שמעתי" – מאמר י"ג, "עניין רימון"

עקרונות יסוד מתוך הספר "שמעתי" – מאמר י"ג, "עניין רימון"

"רימון" – מלשון רוממות. ככל שאני מרומם בעיניי את תכונת ההשפעה, אני יכול להתקדם למעלה מכל החשבונות הפרטיים שלי.

מהיכן אני יכול לקחת את הגדלות הזאת של תכונת ההשפעה? – רק אם אעמיד את עצמי תחת השפעת הסביבה. ואז יבוא אליי כוח חיצון מכל החברים, ש"ישטפו לי את המוח", יחדרו לתוך הלב שלי, והעיקר – ייתנו לי להרגיש שתכונת ההשפעה היא הדבר החשוב ביותר.

אנחנו נמצאים באוקיינוס של אור, אך איננו מרגישים אותו, כי אנחנו מזלזלים בו. איך נוכל לקבל את החשיבות אליו שתאפשר לנו להרגיש אותו?

בכל מקצוע, הדבר החשוב ביותר הוא להיות רגיש לפרטים הקטנים, שאנשים אחרים, שאינם בעלי מקצוע, לא מרגישים בהם ולא מבינים בהם. אם אני חייט ואני מסתכל על איזושהי חולצה, אני יכול לספר עליה הכול: ממה תפרו אותה ובאיזו צורה בדיוק. אך אם אני לא חייט, זה בשבילי סתם סמרטוט.

עכשיו אנחנו נמצאים בים של אור, אך אין לנו יכולת "להיאחז" בו, לגלות אותו, לראות אותו, כי אין לנו שום דבר חשוב בו. לָמה? – כי האור הזה הוא תכונת ההשפעה. אני לא מרגיש אליה שום חשיבות, זה הדבר הכי רחוק ממני. אינני רוצה את זה, וגם לא ארצה את זה, אלא רק אם יבוא אליי הכוח החיצון ש"ישטוף" לי את המוח והלב, ויחייב אותי לחשוב שדווקא זה מה שחסר לי. אם הוא כל הזמן ישפיע עליי כך, בסופו של דבר אני אגיד: "רוצה אני!", ואז אגלה אותו. זה נקרא שבניתי כלי, שנקרא "חשיבות" לתכונת ההשפעה, ואז אני מגלה אותה, וזה נקרא "האור".

מכאן אנחנו רואים עד כמה חשוב לתת הגדרות נכונות, פירוש נכון למילים. ברוחניות, זה סוד ההצלחה.

מתוך שיעור מס' 6 בכנס הקבלה בטורונטו, 18.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עקרונות יסוד מתוך הספר "שמעתי" – מאמר י"ב, "עיקר עבודת האדם"
עקרונות יסוד מתוך הספר "שמעתי" – מאמר י"א, "עניין גילה ברעדה, בעבודה"
עקרונות יסוד מתוך הספר "שמעתי" – מאמר י', "מהו ברח דודי, בעבודה"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest