דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עקרונות יסוד מתוך הספר "שמעתי" – מאמר ד', "מהו סיבת הכבדות, שהאדם מרגיש בביטול לה', בעבודה"

עקרונות יסוד מתוך הספר "שמעתי" – מאמר ד', "מהו סיבת הכבדות, שהאדם מרגיש בביטול לה', בעבודה"

כל מטרת העבודה שלנו היא לבטל את האגו שלנו, ולהשתדל להתחבר בינינו. הכבדות שאנחנו מרגישים בעבודה הזאת נובעת מכך שאיננו מרגישים את החשיבות של העבודה הזאת. ההיפך, הכול מסודר כך שאני מרגיש בזה זלזול: "בשביל מה להתחבר? עם מי?" אני מסתכל על האנשים האלה, על הפרצופים שלהם, על האופי שלהם, ואינני מרגיש שום צורך להתחבר איתם. אני נמצא בהסתרה כזאת, שהמציאות שאני רואה לפניי ממש דוחה אותי מהחיבור.

לכן המקובלים ממליצים לבנות סביבה, קבוצה, בעיקר כדי שהיא תתחיל לגלות לנו את החשיבות שבחיבור, את החשיבות באהבה לחברים. כי ככל שהחיבור יהיה חשוב לי, כך אני אוכל לבטל את עצמי ולהתחיל להתחבר עם האחרים. ואם אני לא מנסה למצוא את הדרך להשיג את הכוחות האלה, את חשיבות החיבור, אני יכול להסתובב שנים רבות ואפילו לא להתקרב לאחרים כדי להיות מחובר איתם בצורה לבבית. וודאי שבהתאם לזה אני לא משיג כלום.

שמעתי הרבה טענות מאנשים שנמצאים איתנו כבר זמן רב: "אני נמצא כאן הרבה שנים, מה קורה לי? למה אני לא מתקדם?". אני לא עניתי להם, אבל למעשה הייתי רוצה להגיד: "אתה נמצא כאן עשר שנים? אני רואה אותך כאילו רק עכשיו הגעת. האם התחברת עם הקבוצה? האם ניסית לבנות את השכינה, את המקום שבו ישכון האור העליון שיתגלה לך? האם דאגת לכלי שראוי לגילוי שעליו אתה עכשיו שואל? את זה עליך לעשות! האם עשית את זה?… אז למה אתה סופר עשר שנים? אולי במשך כל השנים האלה הלכת אחורה ולא קדימה".

האדם אינו בודק את עצמו בצורה נכונה בהתאם ליגיעה שנתן כדי להתחבר עם האחרים, אלא הוא מחשב את השנים לפי לוח השנה הרגיל, בהתאם לסיבוב כדור הארץ סביב צירו וסביב השמש. אבל האם האדם עצמו הסתובב כמה פעמים כדי להגיע למטרה? – הוא נשאר כפי שהיה. סימן שלא עברה אף לא שנה אחת.

מתוך שיעור מס' 6 בכנס הקבלה בטורונטו, 18.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עקרונות יסוד מתוך הספר "שמעתי" – מאמר ג', "עניין ההשגה הרוחנית"
עקרונות יסוד מתוך הספר "שמעתי" – מאמר ב', "עניין שכינתא בגלותא"
עקרונות יסוד מתוך הספר "שמעתי" – מאמר א', "אין עוד מלבדו"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest