דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 27.02.2012

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 27.02.2012

* ההמלצה נכון להיום היא כמה ימים לא להתעסק בשום דבר חוץ מלעבור ולחזור על אותו החומר של הכנס – לעבור פעמיים, שלוש על כל שיעור, שיחה, ישיבת חברים ופעילות שהייתה. עד סוף השבוע אנחנו נמצאים בזה – שומעים שוב ושוב על מה שדיברנו, נמצאים באותה ההרגשה שבה היינו עם החברים שלנו, ורוצים שהדבר הזה ייקלט בנו בצורה מאד ברורה – רגשית ושכלית. כך נתחיל לשמוע הרבה דברים שלא שמענו קודם בשיעורים, ועל פני הכלים החדשים נתחיל להרגיש את אותם הדברים שעברנו… אנו נמצאים עכשיו בנקודות, ודווקא ביציאה, בעזיבה מאותו המקום, אנחנו בונים את הכלים החדשים, הרבה יותר עמוקים. הטעמים היו במקום, ואחר כך נקודות, טעמים ואותיות הם בהסתלקות האורות, ולכן מאד חשוב לנו לעבוד בזמן הסתלקות האורות. בזה בונים את הכלים, ואחר כך אפשר לדבר על מה אנחנו עושים אחרי זה. פעולה כזאת חייבת להסתיים בכאלה שלבים – שעוברים שוב על אותם הדברים ומשתדלים לקלוט אותם עם הכלים החדשים שקצת יותר ריקים, ונמצאים החוצה לקראת המדרגה החדשה.

* אם האדם היה באמת רואה מה שהוא השיג בכנס הערבה, אז הוא היה מתפוצץ משמחה; מי שהשתתף ממש, השיג התפעלות ראשונה מהכלי המשותף. יש שלבים שבהם בונים את הכלים ובשלב האחרון האור מגיע ומדביק אותו כולו, עושה את ההלחמה, השלמות של הכלי, ואז הוא ממלא אותו. הגענו לתחילת בניית הכלי ממש וזה מורגש בהרבה אנשים.

* עלינו להשתדל להרגיש כל אחד בליבו, ואז אפילו בזמנים האלה שאנחנו מנותקים פיזית נוכל להגביר את הקשר שלנו, כך שהמרחק לא יפריד בינינו, ואז נוכל להגיע לחיבור האמיתי – לעבור מחסום.

* הפצה פנימית נקרא שאני כולל בתוכי את כל החברים ומרגיש אותם כאחד, וההרגשה הפנימית הזאת וגם כלפיהם בצורה חיצונית לא משתנה – זו אותה הקבוצה. ההפצה הפנימית זה נקרא שאני מגיע לבניית המערכת הפנימית שלי, שבה כל חבר וחבר הוא כגדול הדור. ולפעמים זה מאד מפחיד שאתה מסתכל על בחורים לידך, כמוך, ואתה רואה שהם מדברים על הבחנות שאתה עדיין לא הגעת אליהן או בקושי יכול להבין אותן… אם האדם באמת מתחיל להתקרב לאחרים, הם באמת נראים לו גדולי הדור, והוא לא צריך לדמיין את זה. זה נקרא הפצה פנימית.

* כל הכנסים הקרובים מדברים על נושא אחד – האיחוד שלנו ומתוכו לצאת להפצה בכל העולם. לכן מעכשיו והלאה, אחרי שאנחנו מחזקים את הקשר בינינו שהיה בערבה, אנחנו צריכים לעזור לכל הכנסים האלה להתקיים נכון וטוב כמערכת אחת. אנחנו צריכים להגיע למצב שכל כנס הוא כנס עולמי – שכולם נדבקים למסכים ובאמת משתתפים ומתקדמים. שנגיע ב-3 הכנסים האלה לעליית דרגה ממשית, וכולם יחד. וההכנה היא העיקר. כשהאדם מגיע לכנס – במקום הכנס או בהשתתפות מרחוק – שיהיה מוכן כדי להשתתף במאה אחוז.

הכנה לשיעור

* בעלי הזוהר משיגים את המדרגות, כותבים לנו עליהן ומסדרים לנו את הכתוב כך, שהזרימה שזורמת מהם אלינו תהיה מתאימה ככל האפשר למצב שבו אנחנו נמצאים – בניתוק מהמציאות האמיתית. ואם אנחנו מסוגלים לתאר עד כמה שאפשר את מצב הרוחני, להשתדל להיות בו, אז אנחנו מזמינים מאותו המצב את המאור המחזיר למוטב.

* כל התיאורים שאנחנו משתדלים לתאר לעצמנו הם לא יותר מהדמיון שלנו, שלא יוצא אפילו במקצת למעלה מהמקום שלנו. אם אנחנו רוצים שהדמיון הזה יתממש ויקבל צורה יותר אמיתית, מוחשית, אז אנחנו צריכים להשפיע על הדמיון הזה כוח, שיעשה ממנו מציאות אמיתית. הכוח הזה נקרא "המאור המחזיר למוטב", שמגיע אלינו בכמה שאנו משתדלים על פני כל התיאור, להביא את כוח הביצוע שיקרב אותו לאמת, ליישום. לכן אנחנו לוקחים את ספר הזוהר, שבקריאתו אנחנו מזמינים אלינו את המאור המחזיר למוטב החזק ביותר. והחשוב הוא עד כמה אנו רוצים להיות באותה הרגשה והבנה כמו בעלי הזוהר. ואם אנחנו רוצים להיות במעגל שלנו יחד איתם, זה עובד, וכך אנחנו משיגים את כוח ההתפתחות.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 27.02.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest