דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 25.09.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 25.09.2011

"כתיבה וחתימה טובה"

* כל העבודה שלנו היא לכתוב דווקא שחור על גבי לבן.

לבן – עולם האצילות. שחור – הדרגה הנמוכה ביותר שלנו, שהיא עולם העשיה.

אדם שכותב "שחור על גבי לבן" הוא אדם שבודק ומודד את עצמו כלפי עולם האצילות, שרוצה להיות דומה לאדם דאצילות, ומודד ובודק את עצמו, עד כמה שהוא לא כזה, וכך הוא מתקדם.

* כל העבודה שלנו היא בגילוי ההפך מהתיקון, והחתימה היא גילוי החיסרון הנכון להיות באצילות.

אם אנחנו משתוקקים לזה ולא נכנעים ומרפים, עד שאנחנו מגיעים לגלות את כל קומתנו כהפוכה מאצילות, נקרא שסיימנו את הכתב, ובזה ביררנו את הצורה שלנו.

* רק בחיבור בינינו אנו יכולים לגרום לכך שלכל אחד ואחד תגיע "חתימה טובה", כלומר שכל הדברים הללו יתקיימו. אם אנחנו מאחלים זה לזה חתימה ושנה טובה, הכוח העליון נמצא במילים שלנו, כי אנחנו קשורים זה לזה בהכנה הדדית, בכתיבה הנכונה.

* המצב העתידי שבו כל המחשבות והלבבות שלנו מחוברים כאחד, ואנחנו נעשים לאדם אחד, זו אותה המגמה שבהשתוקקותנו אליה אנחנו כותבים את ספר התורה על ליבנו.

* העליון – הקבוצה המחוברת, ואני נמצא בתוכה ללא הבדל בין כולם, בערבות המושלמת. ובתוך זה אני מוצא את כוח הטוב.

* אף פעם אין גדלות לעליון, אלא לצורך התחתון שמקבל ממנו.

רק הצורך לקשר בין כל הפרצופים והצורך למלא אותם, גורם לזה שכל פרצוף יתמלא באור החכמה השלם. לכן אם אני רוצה לקבל איזושהי מידת השכלה, חכמה, אוכל להשיג זאת רק אם אני משפיע לשני.

* השגה – התחברות, התלבשות על מישהו.

הכנה לשיעור

* בזמן קריאת התורה, כלומר כשמגיע המאור המחזיר למוטב, אם אתה רוצה שהקריאה שלך תהיה כתיקון, כספק של האור המחזיר למוטב, אז אתה צריך להיות בזה כמה שיותר מושלם, דומה למה שאתה קורא עליו. כלומר, אתה רוצה להתכלל בחיבור בין החברים, ששם, בחיבור הנכון, הזוהר מתאר לך את צורות ואופני החיבור. זה מה שהמקובלים מגלים ואין יותר מה לגלות.

האומה

* מתוך גילוי הטעויות הגדולות, המרות, בניסיון לפתור את הבעיות שמתגלות כיום בשיטות העבר – נבין שישנה כאן תמונה חדשה, שלמה, של הטבע שמגלה לנו צורה חדשה לגמרי של האנושות; במשפחה, בין ילדים והורים, בין בני באדם, בין כל המדינות ובהכול – כל 7 מיליארד בני האדם שבעולם, חייבים להיות ממש כמערכת אחת, עם כל הניגודיות והשוני שבתוכה.

* דרגת התיקון מתחילה בזה שאנחנו שולטים על דחף השנאה בינינו.

* אם אין קשר בין בני האדם, הכול מתפרק. וזה מה שמתחיל להתגלות עכשיו.

* בניגוד למשברי העבר, המשבר הנוכחי לא ילמד אותנו להיפרד ולהתפרק, אלא הוא ילמד אותנו להתחבר.

* בעולם החדש יצליחו המערכות שעובדות בהשלמה זו לזו, ולא בתחרות זו לזו.

* אין בחירה חופשית לאח"פ (אומות העולם) ואין בחירה חופשית לגלגלתא-עיניים (ישראל) – אלא רק אם שני החלקים מתחילים להתחבר ביניהם, שם הם מוצאים את הבחירה החופשית, ב"שליש אמצעי דתפארת".

* לגלגלתא-עיניים (ישראל) ישנה בעיה כפולה: הם לא מרגישים את המשבר, כי הם לא כל-כך קשורים לרשת הקשר בעולם, שמתגלה כמשבר בין האח"פים (אומות העולם). וכך נראה לנו שאנו נמצאים במצב טוב, אך זהו כלל לא מצב טוב – אנו צריכים להיות אחראים גם על החיבור ביניהם וגם על החיבור בינינו.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 25.09.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest