דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 21.09.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 21.09.2011

רצון – מה שנברא יש מאין, כהפוך מהבורא. השתוקקות – מה שהכלי חייב לפתח בעצמו. ההשתוקקות הזאת היא הנברא.

במידה שהאדם בונה את הסביבה הוא פותח את השפעתה עליו. ככל שהאדם משקיע בסביבה, היא נעשית לו יקרה ולכן הוא נפתח להשפעת הסביבה עליו בחזרה. ובעזרתה הוא בונה את האמצעים להתקדמות למטרת הבריאה כנגד הרצון שלו ובכך הוא משלים את היגיעה שלו.

אף אחד לא יכול להתקדם על חומר הדלק שלו; אני לא יכול להתעורר אם לא על ידי הסובבים אותי, ולכן אני צריך להשפיע להם כדי שהם יעוררו אותי. כך שבסופו של דבר יוצא, שהאדם כבול לאחרים עד כדי כך שהוא מעורר את כולם וכולם מעוררים אותו, כל אחד לוקח את השכר של כולם ואף אחד לא חסר. וזאת השלמת היגיעה המושלמת.

אם האדם מכוון את עצמו בצורה כזו – ישראל, אורייתא וקוב"ה חד הוא – אז במאמץ הזה הוא באמת מגלה את ההתנגדות שלו לתיקון. ואם על פניה הוא מגלה בכל זאת נכונות כלשהי להתקדמות ב"זיג זג", זה נקרא בניית הסביבה שתשפיע עליו להתקדמות לכיוון המטרה. ובזה הוא מגלה את ההשתוקקות הנוספת על הרצון שהבורא ברא בו.

כל ההתקדמות היא בהתחברות, בהתקבצות יתר עם כולם. זהו המצב שבו ניתן להשיג את הרוחניות – צריכים להתקבץ עד כדי כך שהיא תאיר מתוך הלחץ בינינו. הלחץ הזה נבנה כתוצאה מכך שכולנו עובדים נגד האגו שלנו ורוצים להתקבץ נגדו. ואז שני הכוחות המנוגדים האלה יוצרים ניצוץ, אור, אש.

בכל ההתקדמות האגואיסטית שהייתה עד ימינו, התייחסנו לסביבה רק לפי התנאי: לתת לה כמה שפחות ולקבל ממנה כמה שיותר תמורת כמה שפחות יגיעה. אך במערכת האינטגרלית שמתגלה היום בעולם, האדם צריך לעורר את כל העולם להשלמה, לחיבור – ובכך להבטיח לכולם את המילוי.

הכנה לשיעור

הבורא מתגלה בהשתוקקות לרוחניות של כולם – כנסת ישראל.

כל מה שמדובר בזוהר הוא על סוגי הקשר בינינו. וברשת הקשר שמתגלה בינינו מתגלות מגוון התופעות שעליהן מדבר הזוהר.

אם אנחנו משתדלים להתקשר בינינו בזמן לימוד הזוהר, הזוהר עוזר לנו ומביא לנו בצורה נכונה את הכוח לעשות זאת.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 21.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העבודה האמיתית
הנקודה הקריטית
להחכים לאחר מכה קטנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest