דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 18.12.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 18.12.2011

* כל דבר נתון בא מלמעלה. עד לרגע זה אתה מנוהל במאה אחוז, ומרגע זה והלאה הכול בידיך, בבחירה חופשית. ובכל מצב ומצב עליך לחפש את "כפתור ההפעלה" הזה בין כל אלף ה"כפתורים", ולברר מה אתה יכול לסובב על ידו במצבך הנוכחי. כך יוצא שעל ידי הכפתור הזה אתה מפעיל את כל שאר הכפתורים… ואם אתה נמצא תחת השפעת הסביבה, בקשר עימה, אתה תופס את ה"כפתור" הזה ומשנה את הגורל שלך.

* אותן צורות הקשר שלא נמצאות בקשר לפי מידת ההתפתחות הנוכחית שלך, פועלות עליך כשליליות, ומזמינות בך ייסורים, שמעוררים אותך כדי שתתקן אותם, כדי שתכניס אותם לקשר. זה כל ההבדל בין דרך תורה ודרך ייסורים, ועל ידי הקבוצה אתה יכול לגלות את התכונות הללו ולהכניס אותן לחיבור. וללא תיקון תכונותיך הפנימיות הללו, תסבול מהן, כי על ידן היית צריך להתקשר לכל המערכת. אם תברר את הפעולה הזאת בצורה המדויקת, אתה תראה שאתה צריך להיכנס כאן למגע עדין פנימי, אינטימי, דיסקרטי עם הסביבה, ושהמגע הזה פוטר אותך מכל דבר. אתה פותח ברז קטן שפותח את הקשר בינך לבין הסביבה, קשר פנימי מלב ללב, ואז אתה מקבל ממנה כוחות, הבנות. אתה מתקשר לסביבה ונעשה איתה יחד כגוף אחד, ובזה אין לך שום בעיה. וכל הכוחות שהיו לוחצים עליך כייסורים הופכים להיות ידידותיים אליך.

* הכול מתחיל ונגמר בתוך החברה בלבד; כל שינוי ותנועה לא יכולים להיות אלא תחת השפעת הסביבה, ורק בהתאם אליה, כלפיה, עימה, ובלי זה אני לא יודע איפה אני נמצא. וגם הרצון שאני צריך לשנות הוא רק כלפי הקשר עם הסביבה.

* אדישות היא הדבר הגרוע מכל, כי אין דבר שנמצא כנגדה, ולכן זהו מוות. כנגד כל מצב האור יכול להאיר ולהביא את המצב שכנגדו, אבל כנגד אדישות האור לא יכול לעשות דבר, כי במצב זה אין חיסרון לדבר. ולכן צריך לפחד להגיע לאדישות.

* אם אנחנו לא עושים עבודה משותפת ביחסים בינינו כדי להגיע למקור השלישי, אז זה כיוון לא נכון. ורק המאמצים בינינו כדי להגיע להשפעה, ליחס ההדדי, להתעלות מעלינו, יכולים להזמין את המאור המחזיר למוטב. ואז הוא משנה את היחס בינינו ובתוכו אנחנו מגלים את תכונת ההשפעה – האמונה, ובתוכה אנחנו מגלים את האהבה.

* תמיד צריכים לדאוג לא לאבד את כוחות ההתקדמות – "העתיד של האדם תלוי וקשור בהודאה על העבר".

הכנה לשיעור

* את כל הדברים שמתגלים לפנינו, אנחנו צריכים לחבר יחד בדרישה לתיקון. ואז, בזמן הלמוד, ובמיוחד בזמן קריאת הזוהר, האור יופיע ויתקן. כל דבר שנראה לנו לא טוב בדרכנו – אנחנו צריכים להשתדל לבקש לתקן אותו בזמן הלימוד, כדבר הכללי לכולם.

* האור העליון נמצא בעליון, ואם אני רוצה להידבק בעליון מעל למציאותי הנוכחית, אני מגלה את האור שקיים בו.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 18.12.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest