דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 12.02.2012

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 12.02.2012

* אהבת חברים זה דבר גדול מאד – זה הכלי לגילוי הבורא. אהבת חברים זה כלי שנקרא "בית המקדש", זה מקום של קודש, של כוח ההשפעה.

* החברה צריכה להציג את עצמה כלפי כל אחד כך שהוא ירגיש שחסר לו להיות איתה, שיראה את חבריה כגדולים – וכך נזכה מהר לחיבור בינינו ולגילוי הבורא לנברא.

* אנחנו צריכים לשחק כמו ילדים במה שאנחנו רוצים להשיג; אתה צריך להבין שהעבודה שלך היא לעורר את החבר ולעורר בו את הרצון. אתה עובד עליו ומציג לו את התמונה הרוחנית יותר ממה שאתה. אתה חייב להחזיק את עצמך כך – נמשך למטרה, רוצה את הגילוי, משקיע בזה – אתה צריך להראות לו כמה שחשוב לך להתקדם, ובזה אתה מעורר אותו – כי הוא קטן. ואם אתה עושה את זה כלפיהם, אין לך מה לפחד מעין רעה.

* הכללים הבסיסיים לעבודה בקבוצה: 1- בקבוצה אין גדול ואין קטן – חברים זה שכולם שווים. 2– כל אחד חייב לשחק כלפי האחרים בכל הכוח, כמה שהוא רוצה לאהוב את האחרים, ולתת דוגמא טובה לכל חבר וחבר, שהוא לא יוכל להימנע מלהתנהג יפה כלפי החברים האחרים. זו החובה כל הזמן. ואת כל זה לעשות בכוונה שבזה כולנו רוצים להתחבר, ולגלות בינינו אהבה שתלויה בדבר, ולאחר מכן אפילו אהבה שלא תלויה בדבר. והכול זה בתוך הקבוצה, אין לך לאן לברוח. קיבלנו את הכול, עכשיו כולנו רק צריכים להחזיק זה את זה וכל הזמן להתעלות – על כל פשעים תכסה אהבה. וכך נלך מחיל אל חיל.

* הסימן להתקדמות באהבת חברים הוא שהאדם מראה לכולם עד כמה שהוא מדייק לבוא בזמן, להיות בהכנות, בכוונות, ברישום הדברים, בלסדר הכול, איך שהוא נמצא בישיבה, בתורנויות, איך הוא מביע את עצמו ומעורר אותם – הכול כדי לבנות רצון בוער בקבוצה, שמתוכו כולם יוכלו להדליק את עצמם ולהגיע ליישום. המשחק הזה הוא לא שקר, אלא אמצעי שבלעדיו לא נוכל להגיע למטרה. לכן זה משחק גורלי.

* אם כל אחד ירגיש כלפי החברים גדול – כדי להשפיע להם, קטן – כדי לקבל מהם, ושווה – כדי לאהוב אותם, בטוח שאנחנו נמצאים בייצוב הכלי הנכון לגילוי הבורא.

הכנה לשיעור

* לפני לימוד הזוהר אנחנו צריכים לחשוב על הדבר הכי חשוב: החיסרון הנכון, שבא מלמטה רק על ידי זה שבא המאור – הארה קטנה שמסדרת ומכינה את הכלי, לפני שהכלי יהיה ראוי לגילוי האור.

* בסך הכול, הזוהר כל הזמן מדבר על הרצון: איך לסדר אותו, להגדיל אותו, איך לתת לו כל הזמן צורות שיהיו מותאמות לקבלת האור. כי אין במציאות משהו חוץ מרצון ומילוי.

* ככל שחומר הלימוד יותר קרוב אלינו הוא יותר קשה, כי אז אתה רואה עד כמה שאתה לא מתאים לו. רק אלה שעומדים להשיג, אף פעם לא ידעו את החומר עד שהם משיגים. יש להם הרגשה של חוסר קליטה כדי שיהיה להם חיסרון. מה שאין כן, מי שלומד ומבין, הוא ללא חיסרון למציאות שעליה אנחנו קוראים.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 12.02.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest