דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הבוקר 19.01.2012

עקרונות ועצות משיעור הבוקר 19.01.2012

* אם אתה הולך להידבק דרך הקבוצה בבורא ואתה מגלה בזה דחייה, שנאה, אז כאן ישנו מקום לבטל את עצמך; זה אתה, שגילית את האני האמיתי שלך, שמנוגד, שלא רוצה. זה כוח השבירה שלך שבאמת מגיע מהשבירה, שבאמת פעם היית קשור איתם, ואתה מעורר את הקשר הזה ואיתו את הרשימו השבור. ואם אתה מגלה שאתה נמצא כנגד הזולת, זה כבר ההתחלה של פרעה.

* כשמתחילות להתגלות הבעיות, הצרות, הוויכוחים, החיכוכים, והאדם לא בורח מזה אלא מתחיל להיות בהכרה שנותנים לו את זה בכוונה, ועל אף שיש לו דחייה, שנאה, זלזול בחברה, אבל הוא משתדל ומתגבר עליהם לאורך תקופה ארוכה, ואם הוא לא עוזב את הדרך, הוא מתחיל להרגיש חשיבות בזה שאין ברירה וכך זה צריך להיות. אז הוא נמצא מול פרעה.

* לאחר מאמצים, ותקופה שהאדם מבין שהוא לא מסוגל לעשות כלום, שהבורא מראה לו את כוח השבירה, עד כמה הוא חלש לעמוד כנגד הדרישה לאהוב את הזולת , אז הוא מוכן לעבור את כל עשר המכות, קריעת ים סוף והתנאי של החיבור, הערבות ההדדית, כדי לקבל את כוח האור, התורה, המאור המחזיר למוטב.

* האדם מבקש מה שיש בליבו, הוא לא יכול לבקש אחרת. וניתן לשלוט על הלב רק על ידי הסביבה – אם תשפיע עליהם כך שהם ישפיעו על הלב שלך בצורה מכוונת, אז השפעת הסביבה עליך תקבע את השפעתך על הבורא. כך יוצא שבמקום לעבוד על הבורא אני עובד על החברה, אך אחר כך אני מגלה שזו לא צורה חלופית לבוא לבורא, אלא ממש הכלי שלי – ששם אני מרגיש אותו, שהלב שלי באמת שם נמצא ולא בלב הפרטי שלי.

* תבקש מהחברים שישפיעו עליך שהשפעה זה חשוב, עד שבכל רגע תאכל את עצמך ששכחת מזה.

הכנה לשיעור הבוקר

* בזמן לימוד הזוהר, מה שחשוב הוא במה אני טרוד בזמן קריאת הטקסט; כאן תמיד האדם יכול לבדוק את עצמו – האם הוא נמצא כעובד ה' או סתם כלומד חכמה.

* כשאנחנו קוראים את ספר הזוהר, אנחנו נמצאים כאילו מול מישהו שיש לו הכול, והוא מוכן לשמוע מאיתנו בקשה אחת בלבד. ואם הבקשה מוצאת חן בעיניו, אנחנו מקבלים את מה שאנחנו מבקשים, ואם לא, אנחנו מקבלים דחייה, שאולי תלמד אותנו בסופו של דבר לבקש את הבקשה הנכונה.

* תלמד אותי איך לפנות אליך, כך שאתה בטוח תענה לי – זו הבקשה למאור המחזיר למוטב. תפנה, יש לפניך כתובת.

* אנחנו לא צריכים להתלונן על התנאים, אלא רק על דבר אחד – למה אין לי את החיסרון הנכון. אל תבקש את השפע, כי אין לך על מה לבקש – אין לך כלי שתוכל לבוא איתו. תבקש רק על הכלי, ואז תראה איך החיסרון שלך יהיה כל הזמן יותר ויותר חד.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 19.01.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest