דף הבית / כלכלה / כסף / עצרת תנועת Occupy בפרנקפורט

עצרת תנועת Occupy בפרנקפורט

Laitman_2011-01-27_3751_w.jpg

הודעה ("The Wall Street Journal", ארה"ב): בעצרת המונית בפרנקפורט השתתפו לא פחות מ- 20 אלף בני אדם של התנועה המקומית, Oсcupy, כשהם מוחים נגד נקיטת האמצעים של אמצעי הצנע באירופה, ונגד העמדה השלטת של הבנקים ושל מה שהמוחים קראו "קפיטליזם פראי".

בשנה שעברה בגרמניה אלפי בני אדם יצאו לרחובות – לעצרות במסגרת התנועה הכלל עולמית, Oсcupy . אולם בגלל העובדה שכלכלת גרמניה היא די חזקה ורמת האבטלה שם היא מאוד נמוכה, אז פעולות המחאה הללו הסתיימו רובן בלא כלום. אך משבר החוב הארוך באירופה ממשיך להזין הפגנות חדשות.

גרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר של אירופה, לא הנהיגה אצלה את מידות הכלכלה הנוקשה שממנה סובלות עתה המדינות שבדרום אירופה, כמו יוון, פורטוגל וספרד. אבל דווקא גרמניה התעקשה על צמצום נוקשה של ההוצאות בכל רחבי אירופה, כדי לפקח על הגירעונות התקציביים.

תגובתי: החיסכון הוא הרי נגד הכלכלה המודרנית של החברה הצרכנית שמושתתת רק על הגדלה והרחבה ולא על צריכה חכמה. מאחר והחברה הפכה, כמו גם העולם, להיות מקושרת הדדית באופן גלובלי, אז גרמניה תקבל תגובה חוזרת כמו "בומרנג", מכל מדינות האיחוד האירופאי. מגיע הזמן, שבו החזק הוא לא חזק בפני עצמו, אלא חזק על ידי החיבור שלו עם האחרים למערכת אחת. העולם הופך מליניארי, אינדיבידואלי, אגואיסטי – לעגול, אינטגרלי, אלטרואיסטי ואנלוגי.

ידיעות קודמות בנושא:
רמת האבטלה בגרמניה ירדה
גרמניה היא אירופה החדשה וה"חולה"
השלטונות ממהרים להציל את האזור מהמשבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest