דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עצלות – תכונה מאוד שימושית

עצלות – תכונה מאוד שימושית

laitman_2009-05-xx_ny_0032_70.jpg

שאלה: מה לעשות, אם העצלות מפריעה לי להתקדם, לא נותנת לי להיכנס ולהשקיע את המאמצים שלי בקבוצה?

תשובתי: העצלות יכולה להיות מאוד שימושית, אם היא עובדת בשיתוף עם חשיבות המטרה הרוחנית. אני מתעצל לעשות איזו שהיא תנועה, עד שאני לא מגלה איזה שהוא נזק המאיים עלי, – ואז אין לי ברירה, ואני מתגבר על העצלות שלי.

במקרה כזה אני לא עושה שום דבר מיותר. אלא רק את הנחוץ להשגת המטרה שנבחרה. עצלות זה לא בהכרח לשכב ולא לעשות דבר. אתה יכול להיראות כמו מי שמשקיע מאמצים רבים, מתעסק במעשים צדדיים, ומתעצל להכריח את עצמך לעסוק במעשה הנחוץ להתקדמות שלך. נניח שאתה יושב בבית ולא הולך לישון בזמן כדי לקום בלילה לשיעור – גם זו עצלות.

שורש העצלות הוא, שאינני רואה שכר, שייתן לי התרוממות רוח כדי לשנות את מצבי. לכן עלי להעלות את ערך השכר בעיניי, ואז אוכל להתגבר על העצלות שלי. אחרת, טוב לי גם ככה. אני לא מרגיש עונש או שכר מספיק גדולים, ולכן מעדיף להישאר ללא שינויים.

אדם, שעובד קשה באיזו עבודה פשוטה ומרוויח פרוטות, מתעצל להשתדל להחליף מקום עבודה. הוא עובד קשה – אבל מתעצל לבצע שינוי כלשהו. אם אנחנו מנצלים בצורה נכונה את העצלות, אז היא עוזרת לנו לעשות רק מה שצריך. ואם לא, היא עוצרת בעדינו, ולא יוצרת תנאים להשגת המטרה.

מכאן מובן מדוע העצלות היא תכונה חשובה מאוד. על ידי הכוונה נכונה שלה ועל ידי שליטה בה, אנחנו יכולים להתקדם בצורה טובה מאוד – כמו ברכב, בזמן שלוחצים פעם על דוושת הגז ופעם על דוושת הבלם. זו עוד דוגמה, ששום דבר לא נברא סתם !

מתוך הכנה לשיעור, 09.11.2009

רשומות קודמות בנושא:
עצלות היא דבר מועיל!
שאלות של מתחילים 8
שנאה, אגרסיביות, עצלות – איך להתמודד עימן?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest