דף הבית / חינוך, ילדים / על תפיסת העולם והבנת העולם

על תפיסת העולם והבנת העולם

דעתו של ד"ר נ. מואיסייב, מומחה לקיברנטיקה, חבר באקדמיה למדעים של רוסיה: "אני מקווה שהמחנכים שלנו יגיעו כבר בזמן הקרוב להבין את הצורך בקורס מבוא בנושא "הבנת העולם הנוכחי". הסיבה לכך היא שהמשבר ביחסים בין החברה האנושית לבין הטבע הולך וגובר, ולפיכך גובר הצורך של החברה בחינוך שיוצא מעבר לגבולותיה של המומחיות הצרה.

האדם בימינו צריך לראות את העולם בשלמותו. רק הבנת ההתפתחות הכללית של העולם וההיגיון שבה תעזור להתגבר על השלכות המשבר ההולך ומתקרב, ואולי גם למנוע אותו.

קורס כזה צריך לבוא לפני הוראת מדעי החברה והפילוסופיה. הוא מהווה את המבוא הנדרש עבורם. הקורס נחוץ במיוחד למומחים עתידיים במדעי הרוח, שעבורם מדעי הטבע והאקולוגיה המודרנית נמצאים בשוליים של תחומי העניין.

הקורס הנ"ל נחוץ גם למהנדסים ולפיזיקאים, מפני שהפקולטות למדעי הטבע וההנדסה אינן מקנות מספיק ידע על תהליכי ההתפתחות של העולם המודרני ותהליכי הבניית הידע. גם המומחים בתחומים הללו יצטרכו לפתור בעיות רבות של אקולוגיה, פוליטיקה ומוסר בעולם של היום".

התייחסותי: הקורס "הבנת העולם הנוכחי" נחוץ לכולם. הרי השורש של הבעיות שלנו הוא חוסר הבנת המשמעות, הסיבה והמטרה של החיים. ההבנה הזאת יכולה לבוא כתוצאה מהבנת האופן שבו בנוי העולם. כיום הקורס הזה נמצא בתהליך בנייה על ידי האירגון שלנו. אנחנו מקווים שתוך חצי שנה הקורס יושלם ויוצג.

ידיעות קודמות בנושא:
מכינים את השיטה עבור העולם
חבילת מידע על החברה העתידית
כולם זקוקים לחינוך אינטגרלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest