על קו האש

שאלה: כיצד אתה מתייחס למתקפת הטילים על דרום הארץ?

תשובתי: במהלך מלחמת "שלום הגליל", המורה שלי, הרב"ש, היה מאוד מודאג מהמצב. בכל שעה הוא היה מקשיב לחדשות, וכששאלו אותו מדוע, הוא השיב שהוא דואג לילדים שלו.

זוהי דוגמא עבורנו. כך גם אנחנו צריכים לדאוג. האדם חייב להרגיש שכל האנשים בעולם הם חלקים בלתי נפרדים ממנו. ואז הוא דואג להם בדיוק כפי שהוא דואג לעצמו. אך מפני שהוא נמצא בהסתרה, הוא לא מרגיש את האחדות של העולם בתוכו.

אסור לאחל לאף אחד שימות, אפילו לא לשונאים הגדולים ביותר. אנחנו רוצים שהם "יחזרו בתשובה", ובכללות, אנחנו מאחלים רק טוב לכולם, ובמיוחד לאזרחים שנמצאים על קו האש. ודאי שאסור לנו לתת לאף אחד להרוג אותנו, ולכן בתורה קיים חוק: "הבא להורגך, השכם להורגו". אבל זה בתנאי שזה באמת נחוץ ושאין ברירה אחרת. במקרה כזה המוות משמש כתיקון. אבל אם אתה יכול לתקן את האדם עוד בגלגול הזה – תתקן אותו.

כמו כן, אנחנו חייבים לזכור את החברים שלנו מהדרום. יחד איתם אנחנו עוברים את תהליך התיקון שלנו ושל העולם, ואנחנו צריכים להיות איתם בלב ובנפש.

לפני השיעור אני מתעדכן בחדשות, כדי לדעת על האירועים שהתרחשו בשעות האחרונות. כולנו צריכים להיות מחוברים לזה. נקווה שכל זה ייכנס לתוך מסגרת התיקון. ככל שנעשה יותר מאמצים, וככל שנשתדל להגביר את הקצב, כך המצב שמגיע בדרך הייסורים יהפוך ל"דרך התורה". ואז הכול יסתדר בצורה הטובה ביותר, ונרכוש חיים ללא גבולות, בכל העולם. אנחנו מסוגלים לגרום לזה, והאור ללא ספק יכול לעשות את זה.

זה טוב מאוד שהחברים מצטרפים לשיעור מתוך המקלטים. הרב"ש ואני עשינו את אותו הדבר במהלך מלחמת המפרץ.

בכללות, אנחנו בעד הפסקת אש, בעד סיום כל הסכסוכים בעולם, בעד השמדת כל הנשק ובעד תיקון האדם. זוהי הערבות. היות והפכנו בעל כורחנו לערבים זה לזה במערכת שמקשרת בינינו, הגיע הזמן לפקוח את העיניים ולהרגיש את זה בפועל. אין ברירה אחרת, אנחנו צריכים להרגיש שאנחנו ערבים זה לזה.

כי כאשר הקשר ההדדי הפנימי מתגלה מול העיניים, האדם נכנס להלם. מסתבר שההורים שלי, הילדים שלי, החברים שלי, האנשים הזרים והשונאים שלי – זה הכול אני. מגוון כל כך עצום של כל כך הרבה יחסים, וזה הכול אני, פרצוף אחד, עשר ספירות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 12.03.2012

ידיעות קודמת בנושא:
למה רועמים התותחים?
"אלה הם ילדיי"
כדי שלא תהיה מלחמה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest