דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על מי מוטל התיקון?

על מי מוטל התיקון?

שאלה: כאשר אנחנו מדברים על עם ישראל, על יהודים, למי אנחנו מתכוונים?

תשובתי: תלמידי אברהם, שיצאו יחד איתו מבבל קראו לעצמם "ישראל", שזה אומר "ישר – אל". וכמו כן, הם קראו לעצמם "יהודים", מהמילה "ייחוד". הם גם קראו לעצמם "עברים", מהמילה מעבר, מפני שרצו לעבור ממדרגה למדרגה. כל השמות ניתנים לפי הכיוון, לפי הנטייה וההשתוקקות.

בכללות, קיים הרצון לקבל. חלק קטן ממנו נקרא "בני ברוך" (ב"ב). חלק אחר יותר גדול נקרא "עם ישראל בארץ ישראל". חלק עוד יותר גדול נקרא "עם ישראל בגולה". ולבסוף, ישנו חלק שנקרא "אומות העולם".

לחלק שנקרא "בני ברוך" שייכים אלה שיש להם "נקודה שבלב" (•). שני חלקי "עם ישראל", אלה בינתיים אנשים ללא "נקודה שבלב". ודאי שה"נקודה שבלב" אינה קיימת לחלק שנקרא "אומות העולם". אבל לאלה ש"נמצאים בארץ ישראל", ישנן "רשימות" מה"נקודה שבלב", שהייתה אצלם קודם ועכשיו נסתרת. ועליהם מופעל לחץ חיצוני. מה שנוגע ל"עם ישראל בגולה", אז יש לו "רשימות" ולחץ מסוג אחר, אנטישמיות.

ל"אומות העולם" (אוה"ע) ה"נקודה שבלב" נסתרת עוד יותר עמוק. היא הופיעה הודות לערבוביה, כאשר ניצוצות של השפעה נכנסו לכל הכלים של קבלה, חוץ מאשר החלק האחרון של הרצון לקבל שנקרא "לב האבן" (ל"ב). אלה כבר נקראים "המזיקים שבמזיקים".

חלוקה כזאת אפשר לערוך ברמה הגשמית.

מנקודת המבט הרוחנית, ל"בני ברוך" שייך כל אדם עם "נקודה שבלב", ללא קשר לאיזה עם הוא שייך בגשמיות. בדומה לאופן שזה היה בבבל, אדם נכנס לקבוצה אם הוא משתוקק למטרת הבריאה. באופן כזה, אנחנו מתייחסים למציאות לפי העיקרון של בבל.

בהתאם לכך, אנשים עם "נקודה שבלב" מרגישים שחייבים לתקן את עצמם ואת העולם. ואלה שלא רוצים להכיר במשימה שלהם, למרות ה"רשימות" שקיימות בהם, מרגישים לחץ חיצוני בצורה של אנטישמיות או איום קיומי.

היום העולם קורא לאנשים "יהודים" לפי הסימן הלאומי החיצוני. ואנשים אלה גם כן חייבים לבצע את תפקידם. חובת התיקון מוטלת על כל אלה ששייכים לקטגוריית "ישראל", לצאצאים של יוצאי בבל שעברו דרך הגלגולים לאורך כל ההיסטוריה. אפילו שאדם כזה לא רוצה לתקן את עצמו, לא מעוניין בשום חיבור, אף אחד אינו שואל אותו. בתוך הגנים שלו קיים "רשימו", שהתעורר עוד בבבל, והוא חייב לממשו. ואם הוא לא יממש אותו, אז כל העולם ידרוש ממנו את החלק החסר בתיקון.

אנשים פשוט יגיבו לחוסר המילוי שאותו הם צריכים לקבל דרכו. וכמה שהוא לא יהיה "ילד טוב" בעולם הזה, זה לא יעזור. אף אחד לא יתחשב במעשים הטובים שלו, כי הם הרי מורים רק על דבר אחד: הוא לא עושה את מה שהוא צריך לעשות.

– "בשביל מה אנחנו צריכים את התגליות המדעיות והפריצות הרפואיות שלך? אנחנו דורשים ממך משהו אחר, את העיקר".

מתוך שיעור בנושא "תפקיד של עם ישראל", 23.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מפנימי לחיצוני
ישראל – לפי הלידה או לפי המטרה
עידן הבחירה החופשית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest