דף הבית / המשבר ופתרונו / על מהפכות ועל הבריאה

על מהפכות ועל הבריאה

כל המהפכות של האנושות דרשו שוויון, לא ברמת החיים המינימלית, לא שוויון בקרב "הנוודים במדבר", אלא תנאים נורמליים שמגיעים לעָם. כאלה, שהמיסים לא יימצאו ברשות שרירותית של המעטים ש"פרצו" לשלטון, אלא בתקופה העכשווית, לפני הפרלמנט.

היום כל החיים שלנו במהותם הם מעוותים – הממשלה אוספת כסף מהאזרחים ואחר כך עושה איתו מה שהיא רוצה מבלי לשאול שום דבר. "אתם בחרתם בנו, עכשיו תתנו לנו לעשות את מה שאנחנו חושבים לנכון". אף אחד אינו דואג לצרכים של האנשים הפשוטים. העָם עובד ומשלם מיסים והממשלה מקבלת אותם ומבזבזת אותם לפי ראות עיניה.

כך זה קורה בכל העולם, בכל סוגי המשטר. למעשה זאת לא דמוקרטיה ולא ליברליזם, אלא שחיתות אחת גדולה.

השאלה היא: איך אפשר לתקן את המצב? – אך ורק בדרך של איחוד העָם. אלא שרבים מנסים להשתמש בעָם, בכך שרוצים להגיע לשלטון, להתיישב למעלה ובעצמם לחלק את האמצעים לפי ה"כיסים" שלהם.

וזה לא ייפסק. בסופו של דבר השחיתות תגיע לכאלה מימדים, שלא ישאירו לעָם אפילו פרוטות עלובות. כל העולם נתקל בבעיה כזאת.

כאן תעזור רק מערכת חינוך כוללת שעל ידה העָם יבין מה צריך לעשות ואיזה משטר נדרש להם. אז כבר לא יוכלו להסיט אותו מהדרך הזאת ולא יבנו על גבם את ממשלת השחיתות.

כי הם יראו וידעו שבאיחוד שלהם נמצא כוח הבריאה האלוקי שמאפשר לא רק להיפטר מדברים שאין בהם צורך, אלא גם לבנות מה שצריך. רק אז, בחינוך העָם, אפשר יהיה ליצור משהו חדש.

שום דבר אחר לא יעזור. כמה אנשים חכמים מתווכחים ודנים היום על פוליטיקה, על אשראי, על מיסים ותקציבים, אבל כל זה הוא שקר אחד גדול שמאחוריו מסתתר מאבק על הכיסא, על "המקום החם". ולאף אחד לא יהיה מכך תועלת, חוץ מאותו אחד "בר המזל" שיתפוס את הכיסא הזה.

לאורך כל ההיסטוריה של האנושות, בזמנים של כל המערכים הבעיה העיקרית הייתה חוסר חינוך של העָם. לימוד העָם קרוא וכתוב ואיזה שהם מדעים ללא חיבור ואיחוד ריאלי, זה עדיין לא נקרא חינוך אמיתי.

מתוך שיעור על הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות" של בעל הסולם, 20.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
דמוקרטיה של גן ילדים
על הרכס של תנועות המחאה
האור מצידו השני של המשבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest