דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על ידי הברכה נברא העולם

על ידי הברכה נברא העולם

laitman_2009-05-28_8266_70.jpg

זוהר: פרשת ויגש, סעיף ב'-ה': אלא הכל נברא בתורה, והכל נשתכלל בתורה. וכמו שהתורה מתחילה בב', כן נברא העולם בב'. כי מטרם שברא הקב"ה את העולם, הנוקבא, באו כל האותיות לפניו, ונכנסו כל אחת ואחת למפרע, בסדר תשר"ק ולא בסדר אבג"ד.

נכנסה הת' ואמרה לפניו, רצונך לברוא עימי את העולם. אמר לה הקב"ה, לא. כי בך עתידים הרבה צדיקים למות… ומשום זה העולם לא יברא בך.

באו ג' האותיות שין, קוף ריש, כל אחד ואחד בפני עצמו. אמר להן הקב"ה, אינכן כדאיות שיברא בכן העולם, כי אתן האותיות שנקרא בכם שקר, ושקר אינו שווה לקום לפני.

ניתן להשוות זאת עם הדרך שבה אנחנו מבקשים מהבורא שיעזור לנו לאחד את הרצון (הכלי). הרי האותיות, הן בניית המלכות. דווקא אותה אנחנו מעוניינים לבנות מהנקודות שבלב שלנו. לכן אנחנו כאילו באים אל הבורא עם הרצון שלנו (למרות שכעת איננו מודעים לכך), צועקים כמו תינוקות מבלי שיודעים מה בדיוק לבקש, אך זה פועל כך, כאילו אנחנו פונים אל הבורא בכל מיני צורות אפשריות, אותיות, ולא מקבלים ממנו תשובה, עד שמגלים את הרצון הנכון, האות הנכונה.

באו האותיות פ' ו- צ', וכן כולן, עד שהגיעו האותיות לאות כ'. כיוון שירדה הכ' מעל הכתר, נזדעזעו העליונים והתחתונים, עד שנתקיים הכל באות ב', שהיא סימן ברכה, ובו נשתכלל העולם ונברא.

עלינו להשיג רצון כזה, מצב שבו רק על ידי הברכה מלמעלה יכול להיוולד הכלי הרוחני שלנו, ולא בשום מאמצים אחרים שלנו, רק אם אנחנו נכללים לאותו הכוח של הברכה, באיחוד עם הבורא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 06.06.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest