דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על טרור, עליית מחירים ואיחוד החברה, חלק ה'

על טרור, עליית מחירים ואיחוד החברה, חלק ה'

שאלה: לְמה הכוונה במושג הסכמה חברתית, שהודות לה אפשר לפתור את כל הבעיות שלנו?

תשובתי: הסכמה חברתית מסמלת, שאנחנו הופכים לגוף אחד. פשוט מאוד! אנחנו מסכימים עם זה, שעָם ישראל הוא עָם מיוחד שבו תלוי גורלו של כל העולם, של כל עָם, ואפילו מצב רוחו של הבורא, אם אפשר להתבטא בצורה כזאת.

הסכמה חברתית, זו אותה הדרגה שאליה אפשר להביא את עָם ישראל שחי בארץ ישראל, לדעה, ידע והרגשה משותפים. נניח, שהיום אנחנו הסכמנו שיוגורט עולה יותר מידי ביוקר. עכשיו אנחנו צריכים יחד עם זה להשיג הסכמה כללית בזה, שרק בדרך של חיבור ואיחוד שלנו אנחנו נוכל להוזיל את המחיר של היוגורט בחצי.

יוגורט, זו סתם דוגמה אופיינית. במקומו אפשר לקחת כל דבר, יש בישראל מספיק דוגמאות של יוקר. אבל מי אשם בזה? אנחנו בעצמנו, בזה שלא מתחברים זה עם זה.

רק חינוך כולל יאפשר לקבוע איזה שהוא קשר הדדי בינינו, ולמעשה לממש את החיבור בכך שמביא לשינויים בחברה. לכן אנחנו מזמינים את כולם ליטול חלק בדיונים שלנו במעגלים.

לאט לאט האדם מתחיל להשתנות. זה נקרא "השפעת הסביבה על האדם". הסביבה תשנה את הלב שלו, אין כוח אחר. האדם אינו מסוגל לשנות את עצמו, רק בכוחה של הסביבה לעשות זאת.

הטלוויזיה צריכה לסייע לאיחוד החברתי, כפי שאנחנו עושים זאת בערוץ 66. צריך לעבוד על כך כדי ליצור אווירה חמה בבתי ספר, כדי שלא תהיינה שם כאלה בעיות כפי שיש עכשיו. לפי דעת הסוציולוגים, אם 10% מכלל האוכלוסייה תתחיל לארגן משהו, אז הם כבר מחייבים את כל השאר להשתתף בזה. באופן כזה, אנחנו יכולים להביא להסכמה בחברה כולה.

שאלה: אבל במה הקריאה הזאת לשוויון שונה מאותם הניסיונות שהאנושות כבר נוקטת בהם שנים רבות?

תשובתי: אני מציע לכם כּלִי עבודה, בדומה למברג או מפתח, שעל ידו אפשר לפתור את הבעיה המשותפת שלנו ושל כל אדם אישית בשורשה, בכך שמשיבים על כנו את האיזון בטבע.

ככל הנראה, כל הגישות הקודמות לא צלחו, כי העולם הופך ליותר ויותר גרוע. ואילו במקרה הנוכחי, אנחנו מתחילים להבין את חוק הקיום של החברה האנושית, את התהליך שהיא עוברת והשיטות שמאפשרות לנו להידבק לתהליך הבלתי נמנע הזה, באופן כזה, כדי להרגיש את עצמנו יותר ויותר טוב בכל נקודה הבאה של ההתפתחות שלנו.

לא מדובר על כך שננסה לשכנע את הממשלה להוריד את המיסים. הפתרון נמצא בתוך הטבע עצמו, והוא דורש מאיתנו איזון. אם אנחנו לא נקבע את האיזון, אז כל הניסיונות למיניהם שלנו לתקן את המצב, יעלו לנו ביוקר ויביאו להפסד ונזק עוד יותר גדולים, ברמה יותר עמוקה.

אם אנחנו לא נרפא את המחלה הזאת עכשיו בשורשה, בעזרת תיקון החברה והאיחוד, אז היא תפרוץ במקום אחר ובצורה עוד יותר חזקה. נניח, שאספנו קהל מסוים ויצאנו להפגנה בדרישה להוזיל את מחיר היוגורט בחצי והצלחנו בזה. במקום זה, קפיטליסט יעלה את המחיר של מוצרים הכרחיים אחרים ב- 5%, וייצֵא, שלא הרווחנו כלום.

כי לא פעלנו בהתאם לחוק הטבע, בהתאם למגמה שלו, אלא לפי הבנתנו. וכאשר אנחנו סומכים על השׂכל שלנו, תמיד יוצא כך שאנחנו רוצים לתקן משהו באופן אגואיסטי, והתוצאה גרועה יותר. בטבע נשאר אותו הקלקול הקודם, ואפילו הוא גדל עוד יותר. עכשיו אנחנו נאלצים לסבול עוד יותר, כדי שאולי בסופו של דבר נבין את הצורך בתיקון החברה.

הבעיה של מחיר היוגורט אינה קיימת בפני עצמה, אלא כדי לדחוף אותך לחיבור עם האחרים. ואילו אתה אומר, שהיית יכול להשיג בדרך אחרת את הורדת המחיר שלו. אבל בכלל לא מדובר ביוגורט, אלא בהסכמה חברתית!

יוגורט, זה רק תירוץ שמאפשר לנו להתאחד. כי אנחנו קיימים במערכת גלובלית ומקושרת הדדית, בכפר עולמי קטן שחבוּק על ידי משבר כללי.

פעם הייתה סיסמה פופולרית מאוד: "העָם דורש צדק חברתי!". היום אפשר לשנותה לזה: "העָם דורש את איחוד החברה!".

מתוך שיחה, 13.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
על טרור, עליית מחירים ואיחוד החברה, חלק ד'
על טרור, עליית מחירים ואיחוד החברה, חלק ג'
על טרור, עליית מחירים ואיחוד החברה, חלק ב'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest