על התועלת שברע

laitman_9156_1_wp.jpg

כשאנחנו מביטים סביב, אנחנו רואים את הרע שבהתפתחות שלנו. סביר להניח שהייתה לנו אפשרות להתפתח גם בדרך הטוב, ללכת על שתי רגליים. לחשוף קצת את הרע ומייד לחזור לטוב, וכך שוב ושוב.

כל מה שצריך זה להשתמש נכון בהכרת הרע ובחלקים החבויים בו. להתקדם בצעדים קטנים. לעמוד על טעויותינו ומייד לתקן אותן. כמו ילד קטן שנותנים לו לפרק צעצוע, לשבור אותו, כדי שילמד להרכיב ולתקן את מה שקלקל. אנחנו נותנים לו לעשות משהו לא נכון, כדי שיבין כיצד להתנהג נכון.

כך גם אנחנו צריכים לשנות את הגישה ולהבין שהחיים שלנו מסודרים כך שהרע הוא הכרחי. אז בואו נתחיל להכיר את מהותו. להכיר שזהו האגו שלנו. להכיר בשימוש הלא נכון שאנו עושים באפשרויות שעומדות לפנינו, ובמיוחד בטכנולוגיה, במדע, בפוטנציאל שמעל דרגת החי, ברמה האנושית.

אם נשתמש נכון בכל האוצרות שלנו, תוך בדיקה מתמדת מה נכון ומה לא נכון,  נוכל לעבור בכל פעם מהרע לטוב. נתפתח במצבים (פאזות) של התכווצות והתרחבות שיחליפו אלה את אלה. בדומה לפעילות האיברים בגוף שלנו. מערכת הנשימה, הלב וכן הלאה. כמו גלגל אופניים, שחלק אחד ממנו נע קדימה והחלק השני אחורה. בכל התפתחות טמונים שני כוחות, הפועלים בהרמוניה ביניהם ומשלימים זה את זה.

אין צורך להרוס דבר בעולם שלנו. עד עכשיו ההתפתחות שלנו הייתה מאולצת והכרחית. מעכשיו עלינו לנקוט בגישה ביקורתית כלפי מה שקורה. אנחנו צריכים לנתח בצורה נכונה כל דבר שקרה לנו עד עכשיו, ולהסיק את המסקנות לגבי העתיד. פעם אחר פעם עלינו ללכת בדרך התיקונים. ואז כל הרע הופך לכלי עזר לטוב. אנחנו משתמשים בשניהם לצורך ההתקדמות. למעשה, אין טוב ואין רע. שני הכוחות הללו הם מעין מושכות שמסייעים לנו לצעוד קדימה.

לפתע אנו מתחילים להבין שכל הטבע האגואיסטי שלנו הוא בעצם הטוב. שכן בזכותו פיתחנו בתוכנו את היכולת לתקן את עצמנו. מכאן ואילך, על ידי מעשים נכונים ומשותפים, אנחנו, כמו קטר, נדהר לעבר המטרה, עד שנהפוך ל"תפוח בשל", לחברה משגשגת ופורחת, שבה קיימים יחסים טובים.

מתוך שיחה מס' 10 על החיים החדשים, 08.01.2012

ידיעות קודמת בנושא:
להביט קדימה ולא בין הרגליים
אל תסחור בחכמה
כאשר כל העולם ידרוש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest