על העלמה וגילוי

בעל הסולם, "שמעתי", מאמר ג', "ענין ההשגה הרוחנית":

"וכל העולמות כלפי עצמם נבחנים כמו אור בלי כלי, שאין בהם דיבור. והם נבחנים כמו עצמותו ית', ואין בהם שום השגה.

ואל תתמה, מה שאנחנו מבחינים שם הרבה הבחנות. והוא משום שהבחנות אלו הם שם בבחינת כח. אשר אח"כ, כשיבואו הנשמות, אז יתגלו ההבחנות האלו אצל הנשמות המקבלים את האורות העליונים כפי מה שתיקנו וסדרו, באופן שיהיה יכולת להנשמות לקבלם, כל אחד לפי כוחו והכשרתו. ואז מתגלים ההבחנות האלו בפועל."

ובכן, העולמות הרוחניים אינם קיימים בפני עצמם, אלא בתפיסה של מי שמשיג אותם. בכלל, כל מה שלא יהיה, יכול להתקיים רק בהרגשות האדם. ואם עכשיו אני מרגיש, תופס את העולם הזה, אז הוא מבחינתי קיים.

האם יש משהו בנוסף אליו? אני לא יודע. אין לדיין אלא מה שעיניו רואות. אנחנו עוסקים במדע, אנחנו חוקרים את הטבע, שהטבע זה אלוקים, הכוח העליון. לכן אנחנו יכולים לסמוך רק על התוצאות של המחקרים שלנו, של ההשגה הברורה והוודאית בכלים שלנו.

כך המקובלים חקרו וגילו את המדע הזה. ולכן המדע הזה הוא החשוב, האמיתי, הטהור ונמצא למעלה מכל מה שאנחנו מגלים בעולם המשתנה שלנו. בחכמת הקבלה אנחנו מגלים הכול "למעלה מהדעת" שלנו, בכך שרוכשים דעת חדשה, ומגלים הכול בכלים דהשפעה שנמצאים מחוצה לנו, שאינם תלויים בנו, אינם תלויים בשינויים שמתרחשים בנו.

באופן כזה אנחנו כל פעם הולכים ומוסיפים לתמונה שלנו קווים חדשים, בכך שמגלים את העולמות הרוחניים כצורת העלמה מהאור העליון, במידה שאנחנו יכולים לעשות העלמה על האגו שלנו. במידה שאני יכול "להעלים" את האגו שלי, במידה הזאת אני מגלה את העלמת האור העליון. כזה הוא התהליך, גילוי בהעלמה, מגילת הסתר.

שאלה: מה זה אומר "להעלים את האגו שלי"?

תשובתי: זה אומר לעבוד למעלה ממנו. תחילה, בדרגת "חפץ חסד": ככל שהוא מתגבר יותר אני מעלים אותו יותר, מתעלה מעליו. ואחר כך, לפי אותו העיקרון, אני אפילו אוכל לעבוד בלקבל על מנת להשפיע. זאת אומרת, הסתרה כפולה של האגו, עושה אפשרית גם גילוי כפול.

שאלה: למה זה נקרא "להעלים אותו"?

תשובתי: אני לא נותן לו לפרוץ מהכבלים, אני מפקח עליו ומתאים ומסדר אותו לעבודה, כמו שאני צריך, תחת "צמצום" ו"מסך". כלומר אני מרגיש אותו, אבל מעלים אותו מלהתגלות ולשלוט על המצבים שלי. אני בעצמי שולט עליו. להעלים, זה לא נקרא שאני מוחק אותו והוא נעלם. זו דווקא הסתרה של האגו ולא ביטול שלו.

מתוך שיעור על מאמר ג' מספר "שמעתי", 12.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הדרך הנפלאה לפסגה
קדימה, לקראת… ההסתרה
להבין את הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest