דף הבית / כללי / על המאזניים של טוב ורע

על המאזניים של טוב ורע

"מערכת של כוחות הטומאה, המאופיינת ברצון אגואיסטי, הפוכה לכוח העליון, שמהווה בפני עצמו רק רצון להשפיע וליהנות. רצונות אגואיסטיים נקראים מתים, מאחר וכתוצאה מהופכיות תכונותיהם לכוח העליון מהווים חתוכים ממנה ומשוללים מאור החיים." (בעל הסולם, "הסתכלות פנימית", חלק א').

הקיום שלנו בלתי אפשרי ללא שתי מערכות מנוגדות, "טוב" ו"רע", שביניהן אנחנו נמצאים, הנבראים. בהיותנו ביניהן, אנחנו יכולים לנהל את עצמנו, את הגורל שלנו ולהיות מנוהלים, מפני שמעל למערכות הללו קיים השׂכל העליון, הבורא, שמנהל אותנו דרך שתי המערכות. מערכת הרע ומערכת הטוב משפיעות עלינו, ושומרות עלינו שנהיה ניטראליים כדי שתהיה לנו בחירה חופשית.

אנחנו נולדים עם יצר רע המוחלט, אבל בהדרגה אנחנו נוטים לכיוון הטוב, כדי לרכוש את זכות הבחירה החופשית. לשם כך, עלינו; להיות תחת הנהגה כפולה זהה מצד ימין ומצד שמאל.

שאלה: מה זה טוב ורע?

תשובתי: רע, זה כל מה שלא תואם לתוכנית הבריאה, וטוב זה כל מה שתואם לה. אפשר לומר, שטוב ורע, זו חזרה של הנברא לבורא. כזאת היא תוכנית הבריאה שממנה אין לנו לאן לברוח, אבל עלינו להשתוקק למימושה על ידי כוחות הטוב והרע, בזה הבחירה החופשית שלנו.

שאלה: האם זה בשליטתו של האדם לווסת תחת איזה חלק של המערכת הוא נופל?

תשובתי: כן. בכל רגע ניתן לנו טוב ורע באופן שווה. אנחנו פשוט לא מבינים זאת, מפני שהם ניתנים לנו במערכות שונות, בתכונות שונות. יכול להיות, שהטוב ניתן לנו ככוח, בריאות, ואילו הרע ניתן כנסיבות רעות. או להיפך.

באופן כללי, שתי המערכות אינן שוות ערך, אינן זהות משני הצדדים. טוב, זו מערכת חיובית במלואה, ורע, זו מערכת שלילית לחלוטין. אבל אנחנו נמצאים כל פעם תחת כזאת השפעה, שאנו יכולים לבחור את מטרת הבריאה כמטרה שלנו.

מתוך שיעור וירטואלי, 17.06.2018

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest