דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על הידיים של המקובלים

על הידיים של המקובלים

שאלה: האם תפיסת העולם שלי כל הזמן תתחדש עד שאני ארכוש את ה"נפש", כלומר את התפיסה הרוחנית?

תשובתי: עם הזמן אתה תגלה, שהעולם הזה הוא הרבה יותר מורכב ממה שנדמה לך בגלל התפיסה השטחית. אתה תרגיש כוחות שעומדים מאחורי הפעולות, ותראה שכולם נמצאים תחת השפעת הכוחות האלה, כמו בובות בשדה של איזה משחק, שמנוהלים על ידי דחפים בלתי נראים לעין.

שאלה: מדוע כל זה מסובך כל כך?

תשובתי: זה לא מסובך בכלל. החישוב הוא פשוט: או שאתה חי כמו "בהמה", או שאתה חי, בכך שמשיג את כל המציאות. בדרך זה נראה מסובך, אבל רק כדי שאתה תברר לעצמך את כל מה שלא מובן. בזה אתה מתחיל להבין את כל התמונה הכללית.

בלי הלימוד הזה, אתה לא תכיר ולא תשיג את הכוח העליון. הסיבוכים מופיעים רק במערכת התקשורתית בינך לבינה. אבל יותר לעומק, היכן שאתם דבוקים "רוח ברוח", אין שום שאלות. שם אתה הופך להיות דומה לה, וכל ה"עולמות", כלומר ההעלמות, נעלמים.

התהליך הלימודי תמיד מלווה בבלבול. כאשר האדם מתחיל ללמוד, לא מובן לו שום דבר. וככל שאתה מתקדם יותר בלימוד, כך יש לך יותר שאלות. לא במקרה המדענים העולמיים המובילים לא מתביישים להודות בכך, עד כמה מעט הם יודעים על העולם. ולהיפך, "מומחים" בוּרים, שאינם רואים יותר מכמה סנטימטרים מאפם, אומרים שהכול "ברור כשמש"…

שאלה: ובכל זאת, מדוע המקובלים כותבים בכזאת שפה, שאני לא יכול להבין? למה שלא יסדרו ויפרטו הכול לפי הסדר? בשביל מה כל ה"סימבוליות" הזאת?

תשובתי: אין להם ברירה אחרת. תאמין לי, שהם לא רוצים לבלבל אותך. להיפך, הם כמו הורים אוהבים שדואגים לתינוק שלהם, שנולד אצלם סוף סוף בגיל מאוחר. מתוך זה שהם מבינים את המבנה הפנימי שלך, וכמו כן את המבנה הרוחני, הם מקשרים אותך עם המהות הפנימית של העולם, עם המציאות האמיתית. הם צריכים להעביר אותך על הידיים, כתינוק, כחתיכת "בשר חי" שעדיין לא הפך לאדם, למצב הבא. ובזמן שהם נושאים ומעבירים אותך, אתה גדל, צובר התרשמויות, חווה פעולות ותגובות רוחניות, עד שהם יניחו אותך על ה"דשא" של העולם הרוחני…

מתוך שיעור על מאמר "השלום" של בעל הסולם, 08.03.2013

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest