דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על גלי ההשגה הרוחנית

על גלי ההשגה הרוחנית

מיכאל לייטמן

שאלה: מה נותן לנו הידע אם בקריאה בספר הזוהר, כבר אחרי שנייה, איננו זוכרים דבר?

תשובתי: זה נכון. היום אני יודע משהו ולמחרת אני כבר שוכח את זה, לכן רק דרך ההרגשה אני יכול להעביר את הידע ממדרגה למדרגה. מדוע זה קורה? – משום שאת הידע שלי אני שוכח בהתאם לרצונות שלי שמשתנים (הכלים) אינני יכול לזכור את המידע שצברתי קודם, משום שקודם היו לי רצונות אחרים. למעשה מתקיים פה מעין תהליך גלי: ידע, הרגשה, שוב ידע ושוב הרגשה.

נניח, שתיקנתי את הרצונות שלי באיזושהי רמה, בהתאם לרמה הזאת אני מקבל איזשהו ידע שבא לידי ביטוי באיזושהי הרגשת מציאות, מעין הכרה במדרגה מסוימת או עולם מסוים. מה שקורה אחר כך הוא שמגיע רצון חדש, ואז המדרגה הקודמת נעלמת ואני שוב בחשכה.

ידוע שאם מגיעה הרגשת החושך, אז כל ההרגשות הקודמות נעלמות, ואינך יכול לעבוד איתם. אז מה אני בעצם עושה? – ממשיך לעבוד על המדרגה הזו למרות החושך ובזכות המאמצים שלי מגיע אור חדש, מתקן אותי, וכך אני עובר מצב חדש (למדרגה הבאה) רק באופן הזה נוכל להבין לעומק את הידע הקודם שלנו, רק על בסיס הידע החדש .

לכן אף פעם לא צריך לדאוג לנושא הידע הוא תמיד יכנס לרצון המתוקן. לכן מה שחשוב הוא תיקון הרצון ומה שיתגלה בו, ולא הידע! זאת הסיבה שאותם אלה הלומדים בצורה הנכונה, לרוב יוצאים מהשיעור וכמעט שאינם זוכרים דבר, נשאר להם רק הרושם הכללי, הרושם הזה נרשם בחושים ובזיכרון הרגשות, לא ההבנה, רק הרושם.

אינני מזלזל בשׂכל כלל, אני בעצמי נמשך אל הידע, אל הלימוד הרציני. יחד עם זאת כשהאדם לומד מתוך הנקודה שבלב, הוא לא בהכרח מבין או זוכר את החומר הנלמד, הוא מתחיל להבין רק כאשר הרגשות שלו נפתחים, כי הוא אינו יבין בדרך אחרת. רק כך הוא יתחיל להבין: "מה אני מרגיש".

נדמה שכל חומר הלימוד נעלם במשך השנים, וכביכול "תוצאות הלימוד" אינן נראות, אך למעשה הן נראות, רק הן לא באות לידי ביטוי בידע, אלא בתכונות המתוקנות של האדם שמתקן אותם האור המקיף.

אדם הלומד באוניברסיטה 4-6 שנים, בסוף התהליך רוכש דוקטורט וכך יש לנו הוכחה חיצונית שרכש ידע, לעומתו הידע כביכול אינו נראה אצל אדם הלומד קבלה, אף פעם אינך יכול לדעת מה הוא רכש גם אם הוא לומד 10 שנים, משום שאדם הלומד קבלה נולד כל יום מחדש בתכונות חדשות עד שהוא משיג גילוי. כאשר הוא משיג את הגילוי זה נרשם במדרגה שלו, האדם רוכש את הידע רק על ידי מצבי העלייה שלו, במצבי הירידה הוא שרוי בחושך שעל ידי המאמץ יקדם אותו למצבי העלייה וכך לרכישת הידע.

חשוב מאוד להבין, שעד לגמר התיקון הסופי המצבים משתנים מאוד, אנחנו צריכים לקחת בחשבון רק את רמת התיקון. הידע תמיד ילווה את האדם בהתאם למדרגה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
בכל יום יהיו בעינך כחדשים
שעות הלימוד שיכנסו לנצחיות
אל תתייאש ותגיע לשער המלך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest