דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על אחריות, אור, ונבואות של הנביאים

על אחריות, אור, ונבואות של הנביאים

שאלה: מצד אחד, אנחנו צריכים להרגיש אחריות כלפי האנטישמיות בכל העולם, כלפי כל האירועים הרעים שמתרחשים בגללנו, מפני שאנחנו לא מבצעים את העבודה שלנו. מצד שני, צריך לשייך הכול לבורא, כי אין עוד מלבדו. זה לגמרי מבלבל אותי ואני לא יודע איך לפתח יחס נכון למתרחש…

תשובתי: מתוך "אין עוד מלבדו" אתה צריך לומר, שכל הבעיות האלו הן באות ממנו. מי מייצב אותן? הבורא. אבל למה מייצב אותן כך? כדי להביא אותך לגמר התיקון. למה הוא מייצב אותן דווקא בצורה רעה? מפני שעדיין לא השגת השתוות הצורה עם הבורא כדי לראות את זה כטוב.

עד שאתה לא מגיע לפקיחת עיניים, אתה לא מבין את התמונה הזאת. אבל בזה שאתה נותן יגיעה ולא מבין את התמונה הזאת, אתה מביא לבורא עוד יותר נחת רוח. ואת זה אתה צריך לקבל.

אנחנו תמיד צריכים לחלק את זה ולראות בזה כמה בחינות. ודאי שהבורא מסדר את הכול, אבל לפי תוכנית שנקבעה על ידו מראש, שלפיה הוא צריך להביא את כל בני האדם לחיבור ביניהם, שהחיבור הזה יהיה מותאם לאור העליון. כמו שהאור העליון הוא כולו משפיע, כך כל החלקים השבורים האלה של הבריאה צריכים להגיע לחיבור הדדי ביניהם, כדי להשפיע אלו לאלו.

כך צריכים להתחבר כל 600,000 החלקים, כדי שהצורה של ההשפעה ההדדית ביניהם תהיה דומה לאור שממלא אותם. וההשפעה הזאת, זה אותו האור שממלא אותם. אין אור אחר! זו דווקא תכונת ההשפעה והאהבה. כאשר אנחנו מתקנים את עצמנו, כדי להתייחס זה לזה בהשפעה ואהבה, זה האור שממלא את הכלי שלנו. חוץ מזה, לא יהיה יותר שום דבר! ודאי שאנחנו נבנה יחסים כאלה בינינו בעזרתו של הבורא, בעזרת המאור המחזיר למוטב.

יוצא, שאנחנו מקבלים מלמעלה כוח להתקשר בינינו, לפי מידת הבקשה שלנו על כך, והקשר בינינו זה אותו האור שממלא אותנו. ואנחנו לא צריכים יותר שום דבר. והקשר הכללי בינינו שאנחנו בונים, זה הבורא. אנחנו עושים את הבורא! וכל המצבים שאנחנו עוברים, זה אותם המצבים שאנחנו צריכים להשלים, זה גילוי השבירה.

לכן הנביאים יכולים לכתוב על מה שיהיה לפני גמר התיקון, איזה מלחמות, רציחות ואירועים מפחידים, מפני שהם רואים את כל הכלי הכללי הזה כולו שבור מלמעלה ועד למטה, ובכל שכבה ושכבה של הכלי הזה הם רואים מה עלול לקרות, מתוך היחסים הנוראיים בין החלקים של הכלי השבור. אבל כך זה יקרה, אם אנחנו בהתאם לזה לא נתקן את הרע הזה שמתגלה לטוב, מה גם, שהרע הזה יתגלה בהתאם למוכנות שלנו לתקן אותו. אז אנחנו נשמח לגילוי שלו, כמו שכותב בעל הסולם: "שמח אני ברשעים שמתגלים".

מתוך שיעור על הקדמה ספר הזוהר, 19.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
התוכנית הסודית של המקובלים יוצאת לאור
העתיד הטוב תלוי בגילוי של הכוח העליון
איחוד העָם וחכמת הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest