דף הבית / המשבר ופתרונו / עיראקים מוכרים את הכליות שלהם

עיראקים מוכרים את הכליות שלהם

הערה: אזרחים עיראקים מוכרים את הכליות שלהם תמורת עשרת אלפים דולר בכדי להינצל מעוני. המדינה הופכת בהדרגה למרכז הגדול ביותר במזרח התיכון לסחר בלתי חוקי באיברים. העולם מאבד צלם האנוש.

התייחסותי: האם כתוצאה מההתפתחות האגואיסטית העולם יכול לשמור על צלם אנוש? העולם מאבד אותו יותר ויותר, באותה מידה שבה האגו גדל בנו.

שאלה: איך אפשר לצאת מזה?

תשובתי: אין כל דרך. להיפך, אתה תשקע יותר ויותר בתוך האגו, אך מכיוון שלא תרצה לסבול, תשתדל לשים לב פחות למתרחש. אנשים ייצרו כדורים שונים, סרטים, סמים, יקיימו תחרויות ספורט וכדומה, רק כדי להסיח את דעתם ולא להרגיש את הבעיות. זוהי הדמות הטבעית של האדם שפועל בו הטבע הטבעי שנקרא "אגואיזם". במוקדם או במאוחר האדם יגיע למצב שבו הוא יגלה שלא ניתן להמשיך לחיות כך, מפני שהאובייקט הבא שיכולים לפורר לחלקים ולמכור יהיה הוא ומשפחתו, אם כי  גם כלפי משפחתו הוא כבר יהיה אדיש. כבר עכשיו אנו רואים איזה ריחוק קיים בין הורים וילדים, ובין בני הזוג אין בכלל על מה לדבר. לכן כל זה טבעי, כשהעיקר זו הדאגה לעצמי האהוב. אנחנו נמצאים בתוכנית מסוימת של הטבע, במטריצה שפועלת עלינו ובעקביות מובילה אותנו לצורך להגיע להכרת הרע של הטבע שלנו, שטוען שהעיקר זה אני ולא אף אחד אחר, ואף רוצה להיפטר מהאחרים.

כאשר ארגיש שאני תלוי לגמרי בסובבים, יתחיל להימחק בתוכי ההבדל ביני וביניהם. אם הם יתחילו להתייחס אליי טוב, אז יהיה לי טוב ולהיפך, אם יתייחסו אליי רע יהיה לי רע. רק דרך הרע אני יכול להגיע למצב הזה ולהתחיל לחשוב איך בכל זאת לתקן את העולם שבו אני תלוי בכל רגע בקיום שלי. באופן כזה אני אגיע לצורך לדאוג לאחרים. לכן יחסים שליליים זה עם זה הם יחסים בלתי נמנעים. דרכם נרגיש צורך בקשר הדדי ואז, נתחיל לתקן את העולם לפי ההכרחיות, כמו לאחר מלחמה כאשר כל האנשים ביחד עוסקים בבניית דבר משותף הכרחי לקיום.

כאשר נכיר בזה מתוך ההכרחיות, נתחיל בהדרגה להרגיש שבקשר בינינו טמון מצב עצום של איחוד, שמגלה לנו עולם חדש לחלוטין, תחושות חדשות. כזאת היא הדרך אל האושר, אך זוהי דרך ארוכה, ואילו על ידי לימוד חכמת הקבלה, אתה מתחיל להבין שהכול צריך להיות מהיר, יפה, טוב. לא צריך להמתין לנפילות נוראיות ולמצבים מכוערים. עלינו להתחיל לעסוק בכך עכשיו וליישם בחיים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן",  21.4.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest