דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עיצוב דמותו של האדם

עיצוב דמותו של האדם

האדם נברא על ידי שני כוחות, נתינה וקבלה, שנמצאים בשילוב זה עם זה. האינטראקציה (פעולות הגומלין) ביניהם, השילוב ההדדי והקומבינטוריקה, נותנים לנו את התמונות של הטבע הדומם, הצומח, החי והאדם, ואת תכונותיהן החיצוניות והפנימיות.

ככל שהכוחות האגואיסטיים הם חזקים יותר, ככל שהם נמצאים בתדר גבוה יותר, כך הם כוללים יותר מידע, והיכולת שלהם לפעול בהדדיות היא גבוהה יותר. בהתאם לכך, מתרחשות הרבה תופעות חדשות. תראו איך העולם, שפיתח מערכות קיברנטיות ומערכות מחשב, יכול באופן מלא לעבור למציאות וירטואלית.

בקרוב אנחנו נהיה מסוגלים לסנתז כל מוצר מלבנים יסודיות, מאטומים. אם רק נרצה לעשות זאת בצורה נכונה, אז אפילו לא נצטרך לחלץ אותם מן הטבע.

אנחנו נוכל להגיע לרמות טכנולוגיה כאלה, שרק שילוב של פלוס ומינוס, של אלקטרון ופוזיטרון, של חלקיקים שליליים וחיוביים, ייתנו לנו יכולת ליצור כל דבר שנרצה. אבל נשאלת השאלה, איך אנחנו מזה נעצב את המחשבות שלנו. אבל חוץ מהמחשבות, חוץ מה"אדם" שבנו, כל השאר יהיה בשליטתנו.

בטבע אין שום דבר חוץ משני כוחות: שלילי וחיובי. כל המיקרו-אלמנטים הם התוצאה מהכוחות הללו. הכול בנוי על השילוב הנכון ביניהם: כוח אחד תומך בשני וחושף אותו בהשפעה הדדית. כך בנוי הגוף והמראה החיצוני של האדם, וגם התכונות של כל דבר אחר.

ב"תלמוד עשר הספירות" יש חלק שנקרא "י"ג תיקוני דיקנא". שכבת שיער זו לא סתם שכבה, הרי אצל חיות היא יכולה להיות בצורות שונות, כגון קשקשי דגים, שריון, מחטים, וכולי.

ככלל, ישנם כוחות חיצוניים שיוצאים מהגוף שלנו ומתעצבים בחוץ בצורת שערות, או בצורה של שטחים פתוחים שאינם מכוסים בשיער, במיוחד על פניו של האדם.

זה תלוי ביציאה של "אור החכמה", אור של דעת, ידע, גילוי, וגם כן ביציאה של "אור החסדים", אור של תיקון, ואפילו הסתרה. השילוב ההדדי ביניהם, הגילוי וההסתרה, זה מה שבונה את הפנים שלנו ומגדיר עליו את שטח צמיחת השיער.

למה על הפנים של הגבר צומחות שערות ועל הפנים של האישה לא? למה השיער אצל הגבר מסודר בסדר מסוים: ראש, זיפים, שפם, שפם מפוצל, חלק תחתון של הזקן, חלק עליון של הזקן, וכן הלאה?

כל התכונות הללו הן תוצאה מאינטראקציה של שני הכוחות, וזה מאוד חשוב, כי הראש הוא המקום לפתרונות של כל הבעיות. הוא המיקרופרוססור שלנו. לכן, ב"תלמוד עשר הספירות" מסופר על שני הכוחות הללו, על האינטראקציות ביניהם, הבעיות שמתוארות בתורה כבעיות עם שיער ואחר כך בעיות של התקרחות, למה נשים צריכות לכסות את השיער שלהן, למה לגברים מותר לגזור את השיער על הראש, ואת הזקן אסור. כלומר, לכל המנהגים האלה יש התבססות מדויקת.

שאלה: מדוע אצל גברים גדל זקן ושפם, ואצל נשים לא?

תשובה: מכיוון שגבר מבצע תיקון. המילה "שערות" נובע ממילה "סוער", שפירושה, נרגש, מוכן לפעול. אצל הגברים, התכונה הזאת באה על ידי ביטוי בתנועה קדימה, בגילוי, בלימוד, בהשגה. נשים הן יותר סטטיות.

לכן, שערות על הראש יש גם אצל גברים וגם אצל נשים, ושערות הזורמות למטה, יש רק אצל גברים. יתר על כן, החלק העליון של הזקן מתפשט עד לחזה, וחלקו התחתון עד לגובה המותניים.

המנהג לא לחתוך את הזקן קיים בכל הדתות, מכיוון שהוא נלקח מ"הברית הישנה".

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 20.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
רצון שמושך לרוחניות
ירידת אור חכמה
שני הכוחות שיצרו את היקום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest