דף הבית / המשבר ופתרונו / עימות בין שתי מערכות

עימות בין שתי מערכות

שאלה: אני גדלתי בכפר. אצלנו לא היה שום דבר בין הבתים שיפריד אותם זה מזה. היום, כל בית חדש מוקף בגדר גבוהה. זוהי תמונה מוחשית מאוד. איך לסלק את הגבול שבינינו?

תשובתי: בעבר אנחנו לא הרגשנו את עצמנו במערכת אינטגרלית כללית. כאשר היא החלה להתגלות, אנחנו התחלנו לשים לב לגבולות, כי אנחנו, בודדים, נבדלים, אינדיבידואליסטים.

ואז אנחנו הרגשנו הבדל בין המערכת האינטגרלית, שרוצה לחבר אותנו יחד, לבין יחידים נבדלים ובודדים, שרוצים להתקיים ב"מקום" הזה כמו בתאים של כוורת.

זה אומר, שכל אחד מרגיש את עצמו נבדל בתא האישי שלו, שנשמר על ידי חוקים משפטיים ברורים. במיוחד, הצטיין בפיתוח שלהם המערב. באמריקה אין דבר יקר יותר מאשר שמירה על הקניין הפרטי.

עכשיו כל זה מתמוטט. ואז אנחנו מתחילים להרגיש, עד כמה, מצד אחד, אנחנו תלויים זה בזה ויכולים לגרום כאב זה לזה, ומצד שני, לא רוצים את התלות הזאת.

מתרחשת התנגשות בין שתי הגישות. מצד הטבע לוחצים עלינו כוחות כדי לחבר יחד, ומצידנו נעשה תהליך הפוך, כל אחד מאיתנו רוצה להיות לבד, בפני עצמו. אנחנו שומעים מכל הצדדים: "מה אתם רוצים ממני? אני אזרח ממושמע, לא מפר את החוקים, לא אשם בשום דבר".

ומאיפה אתה יודע שאין כאן את האשמה שלך? אתה אגואיסט, לא משתתף במערכת הכללית יחד עם כולם. איך יכול להיות שאתה חף מפשע? כלפי אילו חוקים אתה בודק שאתה לא אשם? כלפי מה שאתה רוצה? ביחס לאגו שלך אתה סבור שהכול בסדר גמור?

לכן הכאב שמתגלה עכשיו נובע מעימות בין שתי מערכות. ודאי שאנחנו נסבול יותר ויותר. אין ברירה, אנחנו חייבים להעביר את עצמנו להתאמה עם הדרישות של הטבע, כי הטבע לבטח ינצח.

שאלה: ואז לא יהיה כאב?

תשובתי: הכאב מופיע בגבול כאשר אני לוחץ עליך, אתה לוחץ עליי, והטבע לוחץ על שנינו. תיפתח, ולא תרגיש כאב. לפעמים אנחנו רבים, כועסים זה על זה, ומישהו מהצד בשתי מילים משלים בינינו, ומגיעה הקלה – ואז, הכול בסדר בינינו, אנחנו יכולים לשתף פעולה.

נוצר "קליק", וברגע אחד הכול נפתר, הגבול נעלם. כאשר זה קורה, אין מקום לכאב, פיזיולוגי, נפשי, רוחני. בסופו של דבר, בזה כל הבעיה.

שאלה: נאמר, "צרת רבים, חצי נחמה".

תשובתי: כך זה ממש מורגש. לכאב בפני עצמו אין מדידה, לא תראה את הכמות שלו באיזה שהוא מכשיר. לכן כאשר הכאב שלי עובר אליך ואל אנשים אחרים, ואני רואה שכולם סובלים, אז פסיכולוגית רמת הכאב פוחתת, ממש בחצי.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 78, 09.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
סתירה שמביאה לאיזון
נקודת מפנה בתפיסת העולם
הטבע, זה אחדות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest