דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עידן האגו שעבר תסיסת יתר

עידן האגו שעבר תסיסת יתר

בעל הסולם, "הקדמת ספר הזוהר", אות ס"א: "כי העולם, במשך זמן קיומו של שתא אלפי שני, הוא כמו פרצוף אחד, שיש לו ג' שלישים ראש תוך וסוף, דהיינו חב"ד, חג"ת, נה"י. וז"ש ז"ל ב' אלפים תהו, ב' אלפים תורה, וב' אלפים ימות המשיח.

וכעת בדורנו זה, אחר שכבר קרובים אנו, לגמר ב' אלפים האחרונים, לפיכך ניתנה עתה הרשות לגלות דבריו ז"ל, ודברי הזוהר בעולם, בשיעור חשוב מאד. באופן שמדורנו זה ואילך יתחילו להתגלות דברי הזוהר בכל פעם יותר ויותר, עד שיתגלה כל השיעור השלם שבחפץ השי"ת."

שאלה: איפה אנחנו ממוקמים על פני השרטוט הזה, מתוך שלושת התקופות של אלפיים שנים כל אחת?

תשובתי: בתחתית שלו. עברנו את כל התקופות מתחילת הבריאה ועד ימינו, ונכון להיום אנחנו קרובים לגמר התיקון.

שאלה: הרושם הוא שאנחנו יותר קרובים לגמר הקלקול…

תשובתי: זה נכון, משום שכדי להגיע לתיקון, עלינו קודם כל להכיר את הקלקול. ולכן, אנחנו עוברים את תקופת "הכרת הרע" במצב הגרוע ביותר של ה"כלים" (הרצונות) שקשה לעורר אותם, להניע למשהו. דווקא תנאים כאלה מתאימים ל"גמר התיקון".

נאמר על "ימות המשיח", שבזמנים האלה החוצפה תגדל. ה"כלים" יהיו הגרועים, האכזריים והאגואיסטיים ביותר, שעברו "תסיסת יתר". האנשים בתקופה הזאת מתחילים "לאכול את עצמם", כי אפילו ההתקדמות, הרווח האגואיסטי כבר לא חשוב להם כפי שהיה קודם. מגיעה "הכרת הרע". הם מבינים שהאגו בסופו של דבר לא יאפשר להם להצליח בשום דבר. ולכן, אפילו מופיעה אדישות, הסכמה עם המוות. לא אכפת לאנשים שתהיה מלחמה, אפילו מלחמת עולם. רק שיתנו להם זריקה, לשכוח מהכול ושיעזבו אותם בשקט.

הנטייה של היום לא מכוונת יותר להמשך ההתפתחות האגואיסטית. להיפך, האגו הפך לגידול סרטני ש"חיסל" את כל מה שהוא היה יכול, ועכשיו הוא מת בעצמו, לוקח אתו את ה"גוף" שנחלש.

ובכן, אנחנו חיים בעידן התיקונים האחרונים החשובים ביותר, ש"חותמים" את כל התהליך. ודאגתנו צריכה להיות כיצד לבנות ולממש נכון את העבודה שלנו.

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", אות ס"ג: "כי זה הכלל בכל הפרצופין של העולמות ושל הנשמות, אשר כל הזך נברר תחילה אל הפרצוף ולפיכך נבררו תחילה הכלים דחב"ד מהעולם וכן מהנשמות, ולפיכך היו הנשמות שבב' אלפים הראשונים גבוהות לאין קץ. ועכ"ז לא יכלו לקבל קומת אור שלם, מפאת החסרון של החלקים הנמוכים מהעולם ומהן עצמן, שהם חג"ת נהי"מ כנ"ל.

וכן אח"כ בב' אלפים האמצעים, שנתבררו הכלים דחג"ת אל העולם וכן מן הנשמות, היו הנשמות באמת מבחינת עצמן עוד זכות עד מאוד כי כלים דחג"ת מעלתם קרובה לחב"ד, (כמ"ש בהקסה"ז ד"ו ד"ה ומה) ועכ"ז עוד היו האורות מכוסים בעולם, מטעם חסרון הכלים, שמחזה ולמטה מהעולם, וכן מן הנשמות. ולפיכך בדורנו זה, שהגם שמהות הנשמות הללו היא הגרועה שבמציאות, כי ע"כ לא יכלו להתברר לקדושה עד היום, עם כל זה המה המשלימים את פרצוף העולם ופרצוף כללות הנשמות, מבחינת הכלים, ואין המלאכה נשלמת אלא על ידיהם, כי עתה בשכבר נשלמים הכלים דנה"י, ויש עתה כל הכלים ראש תוך וסוף בפרצוף, נמשכים עתה קומות שלימות של האורות, בראש תוך וסוף, לכל הכדאים להם, דהיינו נר"ן שלמים, כנ"ל. ולפיכך רק עם השתלמותן של הנשמות הנמוכות הללו, יכולים האורות העליונים להתגלות ולא מקודם לכן."

אפשר לגלות את "אור הנשמה" רק בתנאי ש"אור הנפש" יורד עד ה"כלים" שלנו, למדרגה שלנו. באלפיים השנים הראשונות "אור הנפש" נכנס בתוך השליש העליון של ה"פרצוף". באלפיים השנים האחרות הוא יורד לשליש האמצעי ולתוך השליש הראשון נכנס "אור הרוח", ולבסוף, אלפיים השנים האחרונות, "אור הנפש" ו"אור הרוח" יורדים עוד יותר למטה ומאפשרים ל"אור הנשמה" להיכנס לתוך ה"פרצוף". ואז אנחנו רוכשים נר"ן.

עידן האגו שעבר "תסיסת יתר"

לכן, אפשר לגלות "אורות" עליונים רק אם אנחנו מטפלים ב"כלים" התחתונים ביותר. ולכן, הדור שלנו כל כך חשוב מבחינת ה"כלים", כי אנחנו מתקנים את הרצונות ה"עבים" ביותר למטה ועל ידי זה אנחנו מגלים אורות גדולים ביותר למעלה. אף על פי שאנחנו ניזונים רק על ידי אור קטן ביותר, "נפש דנפש", הטיפול ב"כלים" ה"עבים" ביותר מאפשר לנו לעורר "אורות" גדולים ביותר בתוך המערכת הכללית.

מתוך שיעור על פי המאמר "הקדמה לספר הזוהר", 16.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תרופה נגד ריקנות
שלבי הדרך המביאים להשפעה
הכול התערבב ברצונות של האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest