עזרה לתקועים במקום

שאלה: למה כל פעם, כשאני מתחזק בדרך ומשקיע בקבוצה, מופיעות לפניי קושיות עוד יותר חזקות?

תשובתי: זה כדי לעזור לך להתקדם, מציבים לפניך מכשולים יותר ויותר גדולים בדרך. וכך אתה מגיע לכך שהמכשולים הופכים לגדולים מאוד, אבל גם הרצון שלך להתגבר עליהם הוא גדול מאוד.

אבל אם אתה תעזוב ולא תצליח להתגבר על המכשול הזה, אז הרצון שלך לא יגדל. ואז ישימו לך את אותם המכשולים, כאילו שהאוטו שלך נתקע במקום ורק הגלגלים מסתובבים.

וזה אומר, שאתה לא חוסך זמן, אלא להיפך שורף אותו סתם. יוצא, שבמקום שתתקדם תוך כמה שנים ותיכנס לרוחניות, אתה תזחל לשם 30-40 שנה או שלא תגיע בכלל.

יהיה נדמה לך שאתה הקדשת לזה את כל החיים שלך, עבדת למען הבורא והשתוקקת להשיג אותו. אבל בעצם, לא השתוקקת לשום מקום.

לכן, לפני כנס החיבור אנחנו הצבנו תנאים חיצוניים, כדי שהאדם, לפחות בצורה חיצונית, יוכל לבדוק את עצמו האם הוא משקיע בהתקדמות שלו או לא: האם הוא נוכח כל יום בשיעור, האם משתתף כל יום בהפצה, האם משלם מעשר. הוא יצטרך למלא כל שבוע טופס על מה שהוא עשה למען הקבוצה, כדי להעריך באופן ביקורתי את עצמו.

כי אם אתה לא משקיע כל רגע מאמצים ליצירת כלי חדש בתוכך, בכך שמכין אותו לגילוי הבורא, אז איך אתה תתקדם?

אתה נמצא בתוך מערכת כמו עכביש בקורי עכביש, וכל המחשבות והרצונות שלך שקשורים לעבודה הפנימית, למטרה הרוחנית, נמצאים תחת השפעת האור. האור משפיע עליך ועוזר לך להתקדם. מכל הקושיות, הבעיות, הדחיות האלה, כי מ"ציון (מהמילה "יציאה") תצא תורה".

אבל לא תוכל לעשות את זה לבד. אם אתה לא נוכח כל יום בשיעור, לא חושב על הפצה, לא עובד יחד עם החברים, לא ממלא שאלון "מה אני עשיתי למען הקבוצה", אז לא תהיה שום התקדמות. זה לא דרישה שלנו אליך, אלא מתוך רצון לעזור לך להתקדם לפחות בצורה מכאנית. כי אם אתה נתקעת עם האוטו במקום, אז אנחנו רוצים להזיז אותך ולחייב אותך להתקדם.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 12.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הבורא מעמיד את הרף
ההפרעות שמכוונות בדרך
האם המכשולים הם נזק או תועלת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest