דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עזרה לא אגואיסטית

עזרה לא אגואיסטית

הערה: פסיכולוגים מהאוניברסיטאות "ייל" ו"הרווארד" ערכו שורה של ניסויים והגיעו למסקנה שלעיתים קרובות בני אדם עוזרים זה לזה מבלי לחשוב על הסיכונים והתועלות. העזרה יכולה להינתן לא רק לחברים או קרובי משפחה, אלא גם לאנשים זרים לגמרי, התנהגות כזו אינה יכולה להיתפס כמוכתבת על ידי תועלת ומהווה חידה אבולוציונית. "בני אדם שעוזרים באופן לא אגואיסטי וללא תועלת עצמית נתפסים כיותר אמינים ולכן הם נותנים את העזרה", כלומר הם רוצים להיראות אמינים יותר ושאפשר לסמוך עליהם ולקבלם לעבודה, לכן בתת מודע הם עושים פעולות שייחשבו "יפות" בעיני אחרים.

התייחסותי: כמובן, באופן הזה אותם בני אדם רוצים שיקבלו אותם, כך הם "מפרסמים" את עצמם ובכך רוכשים "רווח", משקל חברתי, קידום במקומות עבודה וכדומה.

שאלה: וללא התועלת הזו הם לא היו מתנהגים בצורה כזאת?

תשובתי: בוודאי שלא! הטבע שלנו הוא "אגואיזם". הוא דורש קלוריות, אנרגיה, השקעה, מאיפה תופיע אותה אנרגיה? עלינו "לראות" מהיכן נקבל אותה בעתיד, כיצד נתמלא, כמו מיכל דלק של מכונית, שמגיעים לתחנת הדלק כדי למלאו. אנשים מוכנים לתת הרבה בעד שכר עתידי שמאיר להם, עבור זה שידברו עליהם יפה, יעלו בדרגה בעבודה, הילדים שלהם יתגאו בהם, השכנים יכבדו אותם וכולי. זהו יחס בעל ערך רב, אחרת מדוע אנו קונים דווקא את הדירה "הזאת" או המכונית "הזאת" ומבזבזים על כך המון כסף, הרי יכולנו לחיות לגמרי בשלווה, בצורה נורמלית גם בלעדיהם. לא יכול להיות במעשינו היעדר חמדנות, מפני שהטבע שלנו אינו מאפשר לנו את זה! על כל דבר עלינו לבזבז קלוריות, ג'אולים (יחידות מידה של אנרגיה), לא משנה איך נמדוד את זה. לכן עלינו לקבל את אותה אנרגיה, כלומר מלפנים חייב להיות משהו שנותן לנו את אותה אנרגיה שלמענה אנו עובדים ואם היא איננה אנו לא יכולים לעבוד, מפני שכולנו מנגנונים! אנו יכולים לפעול רק אם יש לנו אנרגיה זמינה או שהיא מאירה לנו בעתיד.

הערה: אבל המדענים של האוניברסיטאות "ייל" ו"הרווארד" אפילו לא מזכירים את האגו.

התייחסותי: בוודאי שלא, הם אינם מבינים זאת, הם סבורים שזהו מצב נורמלי של הטבע שלנו שבו אין שום אגואיזם ואפילו להיפך, האדם נותן.

הערה: כן, אבל הם קבעו שבמעשים האלה ישנה איזו תועלת.

התייחסותי: זה לא נחשב לאגואיזם, אגואיזם נחשב כמימוש ברור של הרצון שלנו בכדי להזיק לאחרים. נניח שאני מתמקח עם מישהו כדי לקנות משהו זול יותר והוא רוצה למכור במחיר יקר יותר, זה נורמלי, זהו הטבע האנושי. אך יתכן גם מצב הפוך, למשל הצייר מודיליאני צייר עם "דם", בגלל רעב הוא לא יכול היה להחזיק מכחול ביד ונפל באפיסת כוחות על כן הציור שלו, זה נחשב לאצילות, הקרבה עצמית ולא התגלות האגו, אך למעשה זהו אגו גלוי, מובהק וזועם ביותר. לאדם חסרה הבנה ברורה ומדוייקת של הטבע שלו, הוא אוהב לספר ולסלף הכול, בינתיים, האנושות שקועה ב"משחקים" ובחוסר הבנה. עלינו להבין שהטבע "עובד" לפי עיקרון פשוט מאוד: יש אנרגיה אני מסתובב, אין אנרגיה אני עומד וזה הכול. לכן, אם אנו עושים משהו זה אומר שיש בכך תועלת נסתרת ואם אנו רוצים לעבוד בלעדיה עלינו לדעת להתחבר למקור העליון של האנרגיה דרך לימוד חכמת הקבלה, ולהפוך להיות "פרפטום-מובילה", אז נקבל אנרגיה מבחוץ, נניח שיחברו לנו צינור בלתי נראה של אנרגיה עבור אחרים ובמידה שנקבל אותה נוכל לעבוד ולא בשום צורה אחרת.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 24.7.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest