דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו"

"עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו"

לפי המידה שבה אנחנו מעריכים את הבורא, ניתן לקבוע האם נסכים להשתמש בכל האמצעים כדי לבוא אליו, האם נרצה "לקנות חבר".

אנחנו צריכים להתקרב, עד שנתחבר במידה כזאת, שלא יהיה לנו שום צורך להעביר משהו זה לזה, עד כדי כך נתמזג יחד ברצון אחד, במחשבה אחת, במטרה האחת שלפנינו. ואז נהיה מוכנים לגילוי הבורא, והוא יתגלה בינינו. הבורא יתגלה כשהחיבור בין החברים ישיג כוח מסוים.

בדרך כלל אנחנו יודעים לחלק מתנות, אך קשה לנו לצרף אליהם את הכוונה שלנו. אנחנו צריכים גם להזמין את הכוח העליון, שיעזור לנו ו"ישכין שלום בינינו". שיעזור לנו איכשהו להתחבר ולהרגיש קרובים זה לזה. תמיד צריך להשתוקק לכך שהבורא ישתתף בכל הפעולות שלנו.

שום דבר לא יצא אם אני אחשוב עכשיו רק על החברים, ואקווה שאחר כך מתישהו אגיע גם לבורא. באף צעד שאנחנו עושים לכיוון תיקון הנשמה שלנו, לא ניתן לעשות שום התקדמות, ללא השתתפות האור.

האור מעורר בנו ומראה לנו את השנאה שלנו זה כלפי זה, נותן לנו את הכרת הרע, והוא גם נותן להתרחק מהרע הזה ולבוא אל הטוב. את כל השינויים האלה מבצע האור: חלק מהם ללא ההשתתפות שלנו, בהתאם לגֵנים האינפורמטיביים (רשימות) שכבר נמצאים בנו, וחלק לפי הבקשה שלנו (מ"ן). ללא זה אף פעם לא נקבל שום תיקון.

הרצונות השבורים, שמגלים את השבירה שלהם, צריכים לבקש תיקון (להעלות מ"ן, תפילה). החלק הראשון של התהליך הזה מתגלה מלמעלה, בזכות האור, ואחר כך עלינו לפעול בעצמנו ולהביא את מלכות דאצילות למגע עם הבורא.

מלכות דאצילות היא החיבור של כל הרצונות השבורים והמרוסקים שלנו, שרוצים להתחבר. כשאנחנו מחברים את כל הכלים השבורים ומעלים אותם למעלה עם הבקשה לתיקון, הבורא מתקן את הקשר בינינו, ובתוכו מתגלה האור העליון, הבורא.

מתוך שיעור על איגרת של הרב"ש, 07.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד להמיס את לב האבן
כיצד לצאת מהמבוי הסתום
רק האור יעלה אותי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest