דף הבית / המשבר ופתרונו / עוקפים את הכלכלה הממשית

עוקפים את הכלכלה הממשית

דעה: (ו. קולטשוב, מנהל המכון לגלובליזציה): עסקים גדולים אינם רואים שום סיבה לפתוח מפעלים חדשים, הם אינם מאמינים בכך שההון שישקיעו יביא רווח, אף שהממשלות משכנעות אותם אחרת.

לאחר הקריסה בשנת 2008, שוק ההון העולמי התאושש, והספקולציות שוב התחילו מחדש. אך השקעות ההון זרמו למניות ולאגרות החוב הממשלתיות. ואף על פי שהממשלות הבטיחו למשקיעים שהמשבר הסתיים, ההון לא הושקע בתעשייה ובחקלאות.

הממשלה אמורה לקחת על עצמה את תפקיד המסדיר, המשקיע והמנהל של התהליכים הכלכליים. אך כאן נמצאת המלכודת שבה כבר נתפסה סין. לא השקעות פרטיות ולא ממשלתיות, לא יתנו את האפקט הקבוע: הצמיחה תהיה לא ממושכת, ההוצאות תהיינה עצומות וחסרות תחליף, ואילו הסיבות למשבר העולמי תשארנה תקפות.

לממשלה לא מספיק לייצר צמיחה. היא חייבת לספק לעצמה את מקורות ההכנסה ואמצעי הרגולציה (אסדרה). תחומים שלמים של התעשייה והייצור צריכים להיות בידי הממשלה.

המשבר עלול לרמות את ההון. בתנאי המשבר זה אפשרי אפילו לרמות את עצמנו. אך הדבר העיקרי הוא האפשרות לשנות את הכלכלה. יש צורך במדיניות המיסוי החדשה והגדלת ההוצאות הסוציאליות, נחוצות גישות חינוך והשכלה אחרות.

ההתקדמות זקוקה לכמות גדולה של עובדים משכילים ובקיאים. ההתעניינות המוחלשת של השקעות ההון בכלכלה הממשית היא תופעה זמנית הנובעת מהמשבר.

התייחסותי: על אף הניסיונות לצאת מהמשבר, אף אחד מהמדענים אינו רואה את הפתרון, מפני שהוא חושב מתוך ההיגיון. אפילו שאנחנו רואים את סופה של ההתפתחות הקפיטליסטית, אנו מתבססים על הנתונים, כלומר על הטבע האגואיסטי של האדם, על הכישלון של הניסיון הסובייטי לבנות משטר הוגן וצודק של חלוקה שווה. אנחנו מסתמכים על הניסיון העולמי להוציא בכוח את האגו מבני האדם כדי להפוך אותם לשווים ולקרובים.

ולכן הם שוללים על הסף את כל אפשרויות ההתפתחות החברתית מסוג זה. והם צודקים: אי אפשר לשנות את טבע האדם… על ידי כוחות העולם שלנו. אך אפשר באמצעות הכוח העליון. ורק אנחנו, המקובלים, מסוגלים למשוך אותו. לכן, עד שלא נפיץ את שיטת השינוי של טבע האדם מ"הקבלה" ל"השפעה", העולם ימשיך לסבול.

ומתוך הייסורים הוא ילך לקראת שנאה הדדית, לאנטישמיות בצורה מובהקת, כמו שכתוב בנביאים: "עתידים האומות להתאסף ולכבוש את ירושלים". (ראו ספר "אחרית הימים"). רק מאמץ מרבי בהפצת החינוך האינטגרלי עשוי להפחית את הייסורים שלנו ושל העולם. (האנטישמיות תתבטא נגד כל מי שנושא בתוכו את שיטת התיקון ואינו מממש אותה מספיק).

ידיעות קודמות בנושא:
ברוכים הבאים אל הדיכאון הגלובלי
ההשקעות זורמות יותר ויותר לאט
האסטרטגיה החדשה: להתכונן לסוף העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest